E-İş (IE516) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
E-İş IE516 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Turan Erman Erkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrenciler stratejik planlamanın temel konseptlerini öğrenecek ve gerçek problemlerin çözümleri için uygulamada bulunabileceklerdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler tarafından stratejik planlamanın temel konseptlerinin özümsenmesi.
  • Öğrencilerin Endüstri Mühendisliği disiplininde stratejik planlamanın rolü hakkında öngörü geliştirebilmesi.
  • Öğrencilerin gerçek hayat süreç ve problemlerini stratejik planlama kullanarak değerlendirebilme ve çözebilme kabiliyetleri geliştirmeleri.
Dersin İçeriği Stratejik seçim ve karar verme, süreç yapısının stratejik uyarlanması ve planlama türü, stratejileri gözden geçirme, yeni bir araç olan kurumsal karne aracı kullanılarak değerlendirme ve kontrol.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 E-İş’e giriş
2 E-İş’e giriş
3 E-İş’e giriş
4 Elektronik perakendecilik
5 Elektronik perakendecilik
6 Elektronik perakendecilik
7 E-Ticaret Web tasarımına giriş
8 E-Ticaret Web tasarımına giriş
9 E-Ticaret Web tasarımına giriş
10 E-İş pazarlama
11 E-İş pazarlama
12 E-İş pazarlama
13 E-İş pazarlama
14 E-İş pazarlama
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Laudon K., Traver C.G., E-commerce 2010, Prentice Hall 2009.
Diğer Kaynaklar 2. Kalakota R., and Robinson M., E-Business 2.0: Roadmap for Success, 2nd edition, Addison-Wesley, 2000

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi X
3 Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi X
4 Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi X
5 Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi X
6 Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi X
7 Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi X
8 İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi X
10 Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi X
11 Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi X
12 Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 4 4
Raporlar
Ödevler 4 4 16
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 125