AKTS - PPL (A) Seyrüsefer (060)
PPL (A) Seyrüsefer (060) (PLT112) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PPL (A) Seyrüsefer (060) | PLT112 | 2. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, uçakların ADF, VOR, ILS, MLS, INS, transponder, radar vb. hava seyrüsefer sistemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Yerde yayın yapan radio istasyonları (ADF, VOR, ILS, MLS) ile uçakta bunları algılayıcı ve tamamlayıcı (INS, transponder) sistemleri, kullanım usulleri; radar sistemleri ve otopilot kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yön, Enlem ve Boylam | ATPL Book 10 – Chapter 1: Direction, Latitude and Longitude |
| 2 | Büyük Daireler, Rumba Çizgileri ve Yeryüzünde Yönler | ATPL Book 10 – Chapter 2: Great Circles, Rhumb Lines & Directions |
| 3 | Yer Manyetizması ve Doğrudan Gösteren Pusula | ATPL Book 10 – Chapter 3: Earth Magnetism; Chapter 4: Direct Indicating Compass |
| 4 | Uçak Manyetizması ve Manyetik Pusulalar | ATPL Book 10 – Chapter 5: Aircraft Magnetism |
| 5 | Navigasyon Bilgisayarı Temelleri – Cetvel Yüzeyi | ATPL Book 10 – Chapter 6: Navigation Computer Basics |
| 6 | Navigasyon Bilgisayarı Uygulamaları – Mesafe, Hız, Zaman, Dönüşümler | ATPL Book 10 – Chapter 7: Distance, Speed, Time; Chapter 8: TAS and Altitude Conversions |
| 7 | Navigasyon Bilgisayarı – Hız Üçgeni ve Rüzgar Bulma | ATPL Book 10 – Chapter 9: Triangle of Velocities; Chapter 10: Heading and Wind Finding |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Navigasyon Bilgisayarı – Çoklu Sürüklenme Rüzgarları ve 1/60 Kuralı | ATPL Book 10 – Chapter 11: Multi-drift Winds; Chapter 12: 1 in 60 Rule |
| 10 | Genel Navigasyon Problemleri ve Yakınsama/Dönüşüm Açısı | ATPL Book 10 – Chapter 15: Navigation Problems; Chapter 16: Convergence & Conversion Angle |
| 11 | Ölçek, Uzaklaşma ve Genel Harita Özellikleri | ATPL Book 10 – Chapters 17–19: Scale, Departure, Chart Properties |
| 12 | Merkator Haritaları (Özellikler ve Ölçek) | ATPL Book 10 – Chapters 20–21: Mercator Charts |
| 13 | Lambert Konformal Haritası (1 & 2) | ATPL Book 10 – Chapters 23–24: Lambert’s Conformal Chart |
| 14 | Polar Stereoğrafik ve Izgara Haritaları | ATPL Book 10 – Chapter 25: Polar Stereographic Chart; Chapter 26: Gridded Charts |
| 15 | Plotlama, Zaman ve Topografik Harita Okuma | ATPL Book 10 – Chapters 27–30: Plotting, Time (1 & 2), Topographical Maps |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Oxford Aviation Academy – ATPL Training Series, Book 10: General Navigation (or Jeppesen ATPL General Navigation) |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. • EASA Part-ATPL General Navigation Question Bank • Trevor Thom, Air Pilot’s Manual Vol. 5 & 6 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uçuş sırasında karşılaşılan operasyonel durumları analiz edebilmek için gerekli teorik altyapıya sahip olur. | X | ||||
| 2 | Uçuş güvenliği, hava sahası yönetimi ve kriz senaryoları üzerinde eleştirel değerlendirme yapar. | X | ||||
| 3 | Acil durumlarda uygulanabilir stratejik çözümler geliştirir. | |||||
| 4 | Uçuş güvenliği, meteoroloji, uçuş planlaması ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 5 | Uçuş esnasında karşılaşılan teknik ve çevresel problemleri analiz eder ve uygun çözüm üretir. | |||||
| 6 | Acil durumlara yönelik risk yönetimi stratejileri uygular. | |||||
| 7 | Farklı uçuş senaryolarında etkin karar alma ve güvenli operasyon yürütme sorumluluğu alır. | |||||
| 8 | Uçuş ekiplerinde görev paylaşımı, iletişim protokolleri ve ekip dinamiği konularında bilgi sahibidir. | |||||
| 9 | Uçuş ekipleriyle etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
| 10 | Takım içinde aktif iş birliği yapar ve rol sorumluluklarını yerine getirir. | |||||
| 11 | Çoklu mürettebatlı uçuşlarda iş birliği ve iletişim becerilerini kullanarak operasyonun güvenliğini sağlar. | |||||
| 12 | Uçuş operasyonları yönetimi, liderlik ilkeleri ve kriz durumları yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 13 | Uçuş planlaması ve operasyonel süreçlerde liderlik gösterir. | |||||
| 14 | Ekip yönetimi yapar ve kaynakları etkin kullanır. | |||||
| 15 | Kriz anlarında karar alma ve uçuş operasyonlarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenir. | |||||
| 16 | Ulusal ve uluslararası havacılık düzenlemeleri, güvenlik standartları ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 17 | Uçuş görevlerinde etik kurallara ve mevzuata uygun hareket eder. | |||||
| 18 | Güvenlik standartlarına uyum gösterir. | |||||
| 19 | Havacılık sektöründe etik ilkelere bağlılık ve düzenlemelere uygun davranış sergileme sorumluluğu taşır. | |||||
| 20 | Mesleki gelişim araçları ve performans değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 21 | Kendi uçuş performansını değerlendirir ve gelişim alanlarını belirler. | |||||
| 22 | Kişisel mesleki gelişim hedefleri belirleyerek plan yapar. | |||||
| 23 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımıyla sürekli gelişim sorumluluğu alır. | |||||
| 24 | Uçuş simülasyonları, hava trafik yönetimi ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 25 | Simülatör uygulamaları ve gerçek uçuş koşullarında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | |||||
| 26 | Kriz senaryolarını simülasyon ortamında başarıyla yönetir. | |||||
| 27 | Simülasyon destekli eğitim sürecinde edindiği becerileri uygulayarak operasyonel karar alma sorumluluğu gösterir. | |||||
| 28 | Ticari uçuş operasyonları, çoklu mürettebatlı uçuş sistemleri ve uçuş güvenliği prosedürleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 29 | Gelişmiş uçuş senaryolarında görev alır ve operasyonel sorumlulukları yerine getirir. | |||||
| 30 | Mürettebat koordinasyonu ve uçak yönetimi süreçlerini uygular. | |||||
| 31 | Ticari uçuş operasyonlarında liderlik, güvenlik ve yönetim sorumluluğu alır. | |||||
| 32 | SHGM tarafından onanmış uluslararası geçerliliği olan akredite ATPL(Frozen) CPL/IR(A) pilot lisansına sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 50 | ||
