AKTS - Fransızca III
Fransızca III (FRE301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fransızca III | FRE301 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
FRE202 |
Dersin Dili | Fransızca |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı Fre201 & Fre202 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre *A2 (Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel Fransızca becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. Ayrıca, sosyal ortamlarda Fransızca iletişim kurabilmelerini sağlayacak dilbilgisi yapılarının ve becerilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; meslekler, hobiler, ülkeler gibi temalar ve soru sorma ve bilgi verme, teklif ve kabul etme gibi fonksiyonlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | “être” fiili Sıfat Olumsuzluk ve soru yapma | Ders Kitabı sayfa 8-22 |
3 | İsim ve tanımlıklar Çoğul yapma İyelik ekleri | Ders Kitabı sayfa 22-36 |
4 | Akrabalık İşaret sıfatları Var-yok | Ders Kitabı sayfa 36-48 |
5 | “avoir” fiili Sıfatlar | Ders Kitabı sayfa 48-54 |
6 | Sayılar Saat Zaman Belgesiz zamirler | Ders Kitabı sayfa 54- 74 |
7 | “-er” (1) takısıyla biten 1. grup düzenli fiiller Zaman ifadeleri (1) | Ders Kitabı sayfa 74-82 |
8 | Zarflar | Ders Kitabı sayfa 82-86 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Miktar ifadeleri | Ders Kitabı sayfa 86-90 |
11 | “en” zamiri Zaman ifadeleri (2) | Ders Kitabı sayfa 90-94 |
12 | Yer belirtme edatları | Ders Kitabı sayfa 94-96 |
13 | Karşılaştırma | Ders Kitabı sayfa 96-102 |
14 | "Alleré fiili, Fransızca "y" zamiri, zaman ve yer belirteçleri | Ders Kitabı sayfa 102-108 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Grammaire progressive du français” (Niveau intermédiaire) CLE, Paris, 2003 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uçuş sırasında karşılaşılan operasyonel durumları analiz edebilmek için gerekli teorik altyapıya sahip olur. | |||||
2 | Uçuş güvenliği, hava sahası yönetimi ve kriz senaryoları üzerinde eleştirel değerlendirme yapar. | |||||
3 | Acil durumlarda uygulanabilir stratejik çözümler geliştirir. | |||||
4 | Uçuş güvenliği, meteoroloji, uçuş planlaması ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
5 | Uçuş esnasında karşılaşılan teknik ve çevresel problemleri analiz eder ve uygun çözüm üretir. | |||||
6 | Acil durumlara yönelik risk yönetimi stratejileri uygular. | X | ||||
7 | Farklı uçuş senaryolarında etkin karar alma ve güvenli operasyon yürütme sorumluluğu alır. | |||||
8 | Uçuş ekiplerinde görev paylaşımı, iletişim protokolleri ve ekip dinamiği konularında bilgi sahibidir. | |||||
9 | Uçuş ekipleriyle etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
10 | Takım içinde aktif iş birliği yapar ve rol sorumluluklarını yerine getirir. | |||||
11 | Çoklu mürettebatlı uçuşlarda iş birliği ve iletişim becerilerini kullanarak operasyonun güvenliğini sağlar. | |||||
12 | Uçuş operasyonları yönetimi, liderlik ilkeleri ve kriz durumları yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13 | Uçuş planlaması ve operasyonel süreçlerde liderlik gösterir. | |||||
14 | Ekip yönetimi yapar ve kaynakları etkin kullanır. | |||||
15 | Kriz anlarında karar alma ve uçuş operasyonlarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenir. | |||||
16 | Ulusal ve uluslararası havacılık düzenlemeleri, güvenlik standartları ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||
17 | Uçuş görevlerinde etik kurallara ve mevzuata uygun hareket eder. | |||||
18 | Güvenlik standartlarına uyum gösterir. | |||||
19 | Havacılık sektöründe etik ilkelere bağlılık ve düzenlemelere uygun davranış sergileme sorumluluğu taşır. | |||||
20 | Mesleki gelişim araçları ve performans değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
21 | Kendi uçuş performansını değerlendirir ve gelişim alanlarını belirler. | |||||
22 | Kişisel mesleki gelişim hedefleri belirleyerek plan yapar. | |||||
23 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımıyla sürekli gelişim sorumluluğu alır. | |||||
24 | Uçuş simülasyonları, hava trafik yönetimi ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
25 | Simülatör uygulamaları ve gerçek uçuş koşullarında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | |||||
26 | Kriz senaryolarını simülasyon ortamında başarıyla yönetir. | |||||
27 | Simülasyon destekli eğitim sürecinde edindiği becerileri uygulayarak operasyonel karar alma sorumluluğu gösterir. | |||||
28 | Ticari uçuş operasyonları, çoklu mürettebatlı uçuş sistemleri ve uçuş güvenliği prosedürleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
29 | Gelişmiş uçuş senaryolarında görev alır ve operasyonel sorumlulukları yerine getirir. | |||||
30 | Mürettebat koordinasyonu ve uçak yönetimi süreçlerini uygular. | |||||
31 | Ticari uçuş operasyonlarında liderlik, güvenlik ve yönetim sorumluluğu alır. | |||||
32 | SHGM tarafından onanmış uluslararası geçerliliği olan akredite ATPL(Frozen) CPL/IR(A) pilot lisansına sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |