AKTS - Ceza Hukukunun Felsefi Temelleri
Ceza Hukukunun Felsefi Temelleri (KMH609) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ceza Hukukunun Felsefi Temelleri | KMH609 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı, ceza hukukunda suç genel teorisine ve yaptırım teorisine etki etmiş felsefi akımları ve felsefecileri öğrenciye açıklamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ceza hukuku genel teorisini etkilemiş felsefeciler ve felsefeleri; büyük felsefecilerin ve felsefi akımların suç genel teorisini ve yaptırım teorisini nasıl şekillendirdiği; modern ve modern öncesi dönem karşılaştırılarak Aydınlanma düşüncesinin ceza hukukuna etkileri; ceza hukuku okulları, günümüz ceza hukukunun felsefi temelleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ceza Hukuku ve Felsefe İlişkisi | Roth (İlgili Kısım) |
| 2 | Ceza Hukukunun Tarihsel Gelişimi ve Bu Gelişimde Onu Etkileyen Felsefi Akımlar | Toroslu (İlgili Kısım) |
| 3 | Aydınlanma Felsefesi ve Modern Ceza Hukukunun Doğuşu | Küçüktaşdemir (İlgili Kısım) |
| 4 | Ceza Hukukunun Epistemolojisi | Keyman, 1998 |
| 5 | Ceza Hukuku Okulları: Klasik Okul (Kant ve İdealistler) | Toroslu (İlgili Kısım) |
| 6 | Ceza Hukuku Okulları: Klasik Okul (Bentham ve Faydacılar) | Toroslu (İlgili Kısım) |
| 7 | Ceza Hukuku Okulları: Pozitivist Okul | Toroslu (İlgili Kısım) |
| 8 | Ceza Hukuku Okulları: Realist, Teknik ve Toplumsal Savunma Okulları | Toroslu (İlgili Kısım) |
| 9 | İktidar ve Cezalandırmanın Meşruiyeti | Foucault (İlgili Kısım) |
| 10 | Devletin Cezalandırma Yetkisi ve Hakkı Üzerine Tartışmalar | Topuzkanamış (İlgili Kısım) |
| 11 | Cezalandırmanın Amacına İlişkin Teoriler | Toroslu (İlgili Kısım) |
| 12 | Ödetici Adalet | Ozansü (İlgili Kısım), Roth (İlgili Kısım) |
| 13 | Onarıcı Adalet | Roth (İlgili Kısım) |
| 14 | Nazi ve Nürnberg Yargılamaları | Metin – Heper (İlgili Kısım) |
| 15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Mitchel P. Roth, Göze Göz, Suç ve Cezanın Küresel Tarihi, Can Yayınları |
|---|---|
| 2. Topuzkanamış Engin, Hukuk ve Disiplin – Modern Toplumda Hukuka Uymanın Dayanakları, XII Levha Yayınları, İstanbul 2013 | |
| 3. Haluk Toroslu, Ceza Müeyyidesi, Savaş Yay., Ankara 2010. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kamu Hukuku alanına ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
| 2 | Hukukî kavram ve yöntemler hakkında özgün tanım ve nitelendirme yapar. | X | ||||
| 3 | Kamu Hukuku ilişkilerine ait sorunları, edindiği bilgileri kullanarak analiz edebilme, değerlendirebilme, yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | ||||
| 4 | Kamu Hukuku alanında mevcut veya yeni bir kavram veya kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ve yöntemle değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 6 | Kamu Hukuku sorunlarını teşhis edebilme ve sorunu çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 7 | Kamu hukuku alanında özgün bakış açısı kazanır. | X | ||||
| 8 | Kamu Hukuku alanında araştırma yapabilme ve özgün bilimsel bir eser ortaya koyabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 9 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi kazanır. | X | ||||
| 10 | Kamu Hukuku alanına ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunmaya ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
| 11 | Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 12 | Hukukî ve akademik etik kurallarının yerleşmesine ve uygulanmasına katkı sağlar. | X | ||||
| 13 | Toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkı sağlar. | X | ||||
| 14 | Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 15 | Kamu Hukuku alanında en az bir bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak hukuk kuram ve uygulamasına katkı sağlar. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
