AKTS - Sanat ve Siyaset
Sanat ve Siyaset (KAM536) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat ve Siyaset | KAM536 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere siyasi ve sanatsal akımların toplumsal gelişmelere karşı gösterdikleri tepkileri ve birbirleriyle olan etkileşimlerini açıklamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Siyasi ve sanatsal akımların birbirlerini karşılıklı olarak nasıl etkilediği ya da nasıl aynı toplumsal sorunlara reaksiyon gösterdikleri; bu etkileşim üzerinden siyasal ve toplumsal hayatın nasıl daha iyi anlaşılabileceği konusu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | - |
2 | Modernite Kavramına Genel Bir Giriş | Kant, “Aydınlanma Nedir?” |
3 | Modern Birey Üzerine (I) | Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2011) |
4 | Modern Birey Üzerine (II) | Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2011). |
5 | Modern birey üzerine (III) | Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2011). |
6 | Modern Birey ve İktidar | Michel Foucault, Özne ve İktidar, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2011). |
7 | Makale Ödevi Hakkında Bilgilendirme | Derste dağıtılacak olan makale ödevi hakkında yönerge. |
8 | Bir Sanat Eseri Olarak Birey (I) | Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015) |
9 | Bir Sanat Eseri Olarak Birey (II) | Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015) |
10 | Bir sanat eseri olarak birey (III) | Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015) |
11 | Makale ödevi hakkında geri bildirim ve bilgilendirme | Derste dağıtılacak olan makale ödevi hakkında yönerge |
12 | Makale ödevi sunumları | - |
13 | Makale ödevi sunumları | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2011) |
---|---|
2. Michel Foucault, Özne ve İktidar, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2011) | |
3. Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 70 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar, disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar | X | ||||
4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | X | ||||
7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini, güncel bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | X | ||||
9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 2 | 15 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 124 |