AKTS - İleri Düzey Mimari Tasarım
İleri Düzey Mimari Tasarım (MMR502) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Düzey Mimari Tasarım | MMR502 | Alan Seçmeli | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kentsel ve kırsal yerleşim ekolojisi ve tektoniğinde doğa-kültür&teknoloji ve peysaj-şehircilik-mimari bölünmezliğini öngören yenilikçi mimari araştırma, projeler ve tasarım uygulamaları ile edinilecek öğrenim. Günümüzdeki ve gelecekte olası yerel / küresel durumlar, değişim ve gelişmeler için mimari tasarım yoluyla verilebilecek yanıtlar aranarak toplumla paylaşılması. Öğretim elemanlarından bu amaçları gözeten özgün tasarım projesi konuları önermeleri beklenmektedir. Bölüm Kurulu’na sunulan öneriler görüşülerek onaylanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İnsan yerleşim ekolojisi ve tektoniğinde doğa-kültür ve teknoloji, peyzaj-şehircilik-mimari bölünmezliğini öngören ve günümüzdeki ve gelecekte olması öngörülen yerel/küresel durumlara yanıt arayan yenilikçi mimari araştırma, proje ve tasarım uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun açıklanması ve tartışılması | |
2 | Geliştirilecek tasarımın belirlenen parametreleri çerçevesinde gerekli bilgi ve verilerin elde edilmesi; yapılacak analizlerin tartışılarak değerlendirilmesi (Grup-takım çalışmaları) | |
3 | Tasarım fikirlerinin stüdyo kritikleri ile tartışılarak geliştirilmesi (bireysel veya grup olarak) | |
4 | Proje konusu ile ilgili olarak dışardan davetli üyelerin de katılacağı ara değerlendirme (jüri) | |
5 | Tasarımların stüdyo kritikleri ile geliştirilmesinin sürmesi | |
6 | Proje konusu ile ilgili olarak dışardan davetli üyelerin de katılacağı 2. ara değerlendirme (jüri) | |
7 | Stüdyo kritiklerinin sürmesi ve jüri ile değerlendirilecek final sunum çalışmaları | |
8 | Final sunum çalışmaları ve dışardan davetli üyelerin de katılacağı final jüri değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Tasarım projesi konusuna göre belirlenir. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 50 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 50 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 16 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar, disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar | X | ||||
4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | X | ||||
6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | X | ||||
7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini, güncel bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | X | ||||
8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 4 | 64 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 126 |