AKTS - Yapı Akustiği Kuramı
Yapı Akustiği Kuramı (MMR643) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yapı Akustiği Kuramı | MMR643 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Akustiğin temel prensipleri, gürültü, iç mekan akustiği ve seçilen tez konularının akusti ile ilişkili yönlerini araştırmak. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | İç mekanda ses ve yankı denetimi; mimari tasarımda akustikle ilgili olumlu ve olumsuz etkilerin değerlendirilmesi; tasarım aşamasında ve kullanım sürecinde alınması gereken teknik önlemler. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Konunun tanıtımı ve öğrencilerden beklentiler. Tartışma ve kritik. Ses, gürültü ve müziğin farkı “mimari tasarım ile akustik algının tartışılması” | |
| 2 | Temel akustik kavramları; ses nedir, nasıl yayılır. Dalga teorisi nedir önemi. Dalga hareketlerinin ses yayılımında tkisi. Time Delay. | |
| 3 | Ses yayılım kuralları; Ses hareketleri, yönlenmesi, sapma, saçılma, yansıma, geçir tipleri. | |
| 4 | Ses kontrol kuaralları; kaynakta, yolda ve alıcada kontrolün yöntemleri ve etkileri. | Öneri proje hazırlama | 
| 5 | Sunum ön çalışması teslimi. | Öneri proje hazırlama | 
| 6 | Nasıl duyarız; kulağın yapısı, duyma kabiliyetimizi etkileyen faktörler, duyma kaabiliyetimizde “ağırlıklama”, kulak iç yapısı ve duyma kaabiliyetimize etkisi. Tinnitus, | Öneri proje hazırlama | 
| 7 | Ara sunum. (ara sınav notu karşılığı ara sunum değerlendirmesi) | Öneri proje hazırlama | 
| 8 | İç mekan ve dış mekan akustiği. Ses yayılmasında etkileyen faktörler. SPL, SPwL, SIL, white noise, Pink Noise. Frekans band analizleri | |
| 9 | Ses yayılım kuralları; gürültü, çınlma süreleri, iç mekan dış mekan gürültüleri. | |
| 10 | Ses yayılım kuralları; Malzemelerin akustik kontrolünde etkileri ve davranışları. Tekil malzeme özellikleri, kompozit malzemeler. Akustik malzemelerin uygulama kuralları. | |
| 11 | Çınlama süresi; farklı mekanlarda çınlama sürelerinin etkileri, malzeme analizleri, ödev. | |
| 12 | Araştırma konusunun tartışması | |
| 13 | Akustik ölçüm cihazının tanınması , saha çalışması. | Konular hakkında bilgi toplanacak | 
| 14 | Saha çalışması ile hesaplama yöntemleri çalışması karşılaştırmalı analizi | Konular hakkında bilgi toplanacak | 
| 15 | Sunumlerın son analizi | |
| 16 | Final Jüri sunumu | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 3. Malcolm J. Crocker, Handbook of Acoustics Handbook of safety and security (Ankara Metro Consortium) 2000 | 
|---|---|
| 4. Anonim, Rules and Procedures manual , Mass transit Railway corporation, Hong Kong Anonim, Mimarın Tesisat El Kitabı, ODTÜ Maina Mh. | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Bal Koçyiğit, Filiz “A Comparative Study of acoustic properties of renovated historic school buildings with new school buildings.” Atılım Üniversitesi Basımı 2014. | 
| 4. The Journal of the Acoustical Society of America (JASA) | |
| 5. The Journal of the Acoustical Society of Japanies (J Acoust Soc Jpn) | |
| 6. The Journal of the International Institue of Acoustic and Vibration. (IIAV) | |
| 7. American National Standardization Institue (ANSI) | |
| 8. Handbook of safety and security (Ankara Metro Consortium) 2000. | |
| 9. Anonim, Rules and Procedures manual , Mass transit Railway corporation, Hong Kong Anonim, Mimarın Tesisat El Kitabı, ODTÜ Maina Mh. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 2 | 75 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 3 | 115 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
| 2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar. | |||||
| 4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
| 5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
| 8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 14 | 28 | 
| Projeler | 1 | 20 | 20 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 29 | 29 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 0 | 14 | 0 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
