AKTS - Mekanın Ekonomi Politiği
Mekanın Ekonomi Politiği (MMR617) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mekanın Ekonomi Politiği | MMR617 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Toplumsal yapı, sosyo-politik ve sosyo-ekonomik yapılanma temelinde mekân, mekân üretimi ve organizasyonu kavramlarını sorgulama/eleştirme |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Political-economic structuring as the basis of spatial processes; production and organization of space within the framework of the conditions specific to capitalism; space in terms of social relations; concepts related with production and organization of space; links between these concepts and the perceived space; discussion of essays related |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, yöntem ve kaynaklar hakkında konuşma. | |
| 2 | Alan çalışmasının belirlenmesi | |
| 3 | Mekânın Üçlü Diyalektiği | |
| 4 | Algılanan- tasarlanan ve yaşanan mekân | |
| 5 | Temsil mekân/mekân- ideoloji | |
| 6 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
| 7 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
| 8 | Mekân-sermaye-ideoloji ilişkisi | |
| 9 | Ara Sınav sunumları | |
| 10 | Mekân-sermaye-ideoloji ilişkisi | |
| 11 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
| 12 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
| 13 | Mekân-rant-ideoloji | |
| 14 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
| 15 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
| 16 | Sunumlar |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Frampton, K., “The work of Architecture in the Age of Commodification” Commodification Spectacle in Architecture, University of Minnesota Press, Minneapolis and London, 2005. |
|---|---|
| 2. Jameson, F., “Architecture and the Critique of Ideology”, Architecture Criticism Ideology, Princeton Architectural Pres, pp 51-87, 1985. | |
| 3. Lefebvre, H., The Production of Space, (English Translation, Donald Nicholson- Smith), Blackwell, Oxford, 1991. | |
| 4. Tafuri, M., “Ideology and Utopia”, Architecture and Utopia; Design and Capitalist Development, The MIT Pres, Cambridge and Massachusetts, pp. 50*78, 1988. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
| 2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar. | |||||
| 4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
| 5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
| 8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 15 | 15 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 42 | 42 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
