AKTS - Fransızca III
Fransızca III (FRE301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fransızca III | FRE301 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
FRE202 |
Dersin Dili | Fransızca |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı Fre201 & Fre202 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre *A2 (Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel Fransızca becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. Ayrıca, sosyal ortamlarda Fransızca iletişim kurabilmelerini sağlayacak dilbilgisi yapılarının ve becerilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; meslekler, hobiler, ülkeler gibi temalar ve soru sorma ve bilgi verme, teklif ve kabul etme gibi fonksiyonlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | • Parler de son parcours - Geçmişinden bahsetmek • Le passé-composé - Di’li geçmiş zaman. | Ders Kitabı sayfa 14-17 |
3 | • La phrase négative - Olumsuz cümle yapısı • Les indicateurs de temps - Zaman zarfları • Proposer, accepter ou refuser une sortie - Bir etkinliği yapmayı teklif etmek, kabul etmek veya reddetmek. • Exprimer son intention de faire quelque chose - Bir şeyi yapma niyetini ifade etme | Ders Kitabı sayfa 18-26 |
4 | • L'imparfait - Şimdiki zamanın hikayesi (-yordu) • Raconter un souvenir – Anısını anlatmak | Ders Kitabı sayfa 27-31 |
5 | • Les pronoms y et en – ‘y’ ve ‘en’ zamirleri. • La place de l'adjectif - Sıfatın cümledeki yeri | Ders Kitabı sayfa 32-40 |
6 | • Décrire et louer un logement - Bir konut tasviri yapmak ve kiralamak • Les pronoms qui, que et où - Qui, que ve où zamirleri | Ders Kitabı sayfa 41-45 |
7 | • La comparaison - Karşılaştırma • Exprimer sa déception - Hayal kırıklığını ifade etmek • Consoler/réconforter - Teselli etmek/moral vermek • La condition - Koşul cümleleri | Ders Kitabı sayfa 46-54 |
8 | ARA SINAV | |
9 | • Faire le portrait physique de quelqu'un - Birinin dış görünüşünü betimleme • Faire un compliment - İltifat etmek | Ders Kitabı sayfa 55-59 |
10 | • Parler du caractère de quelqu'un- Birinin karakterinden bahsetmek • Les adjectifs indéfinis - Belgisiz sıfatlar • Les pronoms possessifs - İyelik zamirleri | Ders Kitabı sayfa 60-68 |
11 | • Parler du futur - Gelecekten bahsetmek • Le futur simple - Gelecek zaman • Imaginer l'avenir - Geleceği hayal etmek | Ders Kitabı sayfa 69-73 |
12 | • La condition avec "si" - Koşul cümleleri • Exprimer sa surprise et son espoir - Şaşkınlığını ve umudunu ifade etmek | Ders Kitabı sayfa 74-82 |
13 | • Comprendre et exprimer des instructions de cuisine - Yemek talimatlarını anlamak ve ifade etmek • Les quantités et le pronom ‘en’ - Miktarlar ve ‘en’ zamiri | Ders Kitabı sayfa 83-87 |
14 | • L'obligation et l'interdiction - Zorundalık ve yasak ifadeleri • Communiquer au restaurant - Restoranda iletişim kurmak • Exprimer sa satisfaction et insatisfaction - Memnuniyetini ve memnuniyetsizliğini ifade etmek • La restriction ne…que – ‘Yalnızca’ yapısı ile sınırlama ifadesi | Ders Kitabı sayfa 88-96 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Édito a2: Méthode de Français. (2022). . Éditions Didier. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | |||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | |||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | |||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | |||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | |||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | |||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | |||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |