AKTS - Akademik İngilizce II
Akademik İngilizce II (ENG102) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akademik İngilizce II | ENG102 | 2. Dönem | 4 | 0 | 0 | 3 | 3.5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amaçları: • Öğrencilerin bölüm çalışmalarını yapabilmeleri için gerekli akademik becerileri geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Öğrenciler böylelikle Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak bölüm derslerini kolayca takip edebileceklerdir. • Öğrencilerin yazılı ve sözlü çalışmaları ve teknolojiyi kullanarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve temel çalışma becerileri kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İleri akademik dil becerileri, okuduğunu anlama, sınıf içi tartışmalar, akademik kelime bilgisi geliştirme ve okuma metinlerinin eleştirel incelenmesi; araştırma ödevleri, İngilizce dil yapılarının gözden geçirilmesi, dinleme ve not alma, yazılı ürünlerin incelenmesi, yazma çalışması, sunumlar yapma ve teknoloji kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Materyali |
| 2 | Ünite 5 DISEASE Eleştirel Okuma- Metin inceleme stratejileri- Paragraf yapısı inceleme- Genel tekrar | Çalışma Kağıdı I Ders Kitabı sayfa: 84-88 |
| 3 | Ünite 5 DISEASE Eleştirel okuma- Argümanları bulma ve analiz etme- Cümle işlevi tanımlama | Çalışma Kağıdı II Ders Kitabı sayfa: 90-93 |
| 4 | Ünite 5 DISEASE Eleştirel okuma- Akademik kelime ve deyimlerde neden sonuç ilişkisi çalıştırma Sunum becerileri- Sunum yönergesi | Ders Kitabı sayfa: 94, 95, 101 |
| 5 | Ünite 5 DISEASE Eleştirel okuma/dinleme yaparak sonuç çıkarımı yapma | Çalışma Kağıdı III Ders Kitabı sayfa: 102-103 |
| 6 | Ünite 6 SURVIVAL Eleştirel okuma- Metin analizi yapma ve belirtilen görüşü savunacak destekleyici fikirler bulma -Akademik kelime geliştirme | Ders Kitabı sayfa: 104-108 Ders Kitabı sayfa: 110-115, 121 |
| 7 | SUNUMLAR | |
| 8 | Ünite 6 SURVIVAL Eleştirel okuma/dinleme- Metin ve podcast bilgilerinin sentezini yapma- araştırma sorusu oluşturma | Ders Kitabı sayfa: 122-123 Tekrar |
| 9 | Persuasive Essay Writing & Practice | |
| 10 | Ünite 7 LAW Eleştirel Okuma- varolan bilgiyi etkinleştirme- metin özetleme | Ders Kitabı sayfa: 124-129 Ders Kitabı sayfa: 130-133 |
| 11 | Ünite 7 LAW Hukuki terim, deyim ve olasılık ifadeleri çalıştırma- kompozisyonun tez cümlesi çalıştırma- Karşıt görüş geliştirme | Ders Kitabı sayfa: 134, 135,141 |
| 12 | Writing Quiz- Persuassive Essay Writing | |
| 13 | Ünite 8 TOMORROW Eleştirel okuma- Sonuç ve gerekçeleri belirleme- Bilimsel kelime geliştirme | Ders Kitabı sayfa: 142-147 Ders Kitabı sayfa: 148-151 |
| 14 | Ünite 8 TOMORROW Eleştirel okuma/dinleme- Metinde mantık dışı varsayımları belirleme- Akademik kelime ve deyim çalışması | Ders Kitabı sayfa: 152, 153, 154, 159, 160, 161, 162, 163 Tekrar |
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Skillful 3, Macmillan Education, Third edition, Louis Rogers & Dorothy Zemach |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller / Supplementary materials prepared by DML Instructors |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi edinir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık geliştirir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk taşır ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirir. | |||||
| 12 | Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere çalışabilme becerisi kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 1 | 1 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
