AKTS - 3B Modelleme, Animasyon ve Oyun Tasarımı
3B Modelleme, Animasyon ve Oyun Tasarımı (SE375) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
3B Modelleme, Animasyon ve Oyun Tasarımı | SE375 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, oyun geliştirme için bir temel oluşturmak üzere 3B modelleme ve animasyonların bilgisayar birimleri ile kontrollü olarak geliştirilmesi tekniklerinin ve yeteneklerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Modelleme temellerine giriş, modelin tasarlanmasına genel bakış, uygun modelleme tekniğinin seçimi, modelin simülasyona ve animasyona dönüşmesi, simülasyon ve fizik motoruna genel bakış, modelin ve animasyonun çevre birimleri ile kontrolü, çevre birimlerine genel bakış, uygun çevre birimlerinin seçilmesi ile interaktif proje yapımı, 3B yazıcılar için 3B modelleme, 3B yazıcılar ile yapay organ tasarımı, 3B yazıcılar ile endüstriyel ürün tasarımı, 3B yazıcılar ile sanat yapıtları tasarımı, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş , dersin tanımı, 3B programınnın arayüzü anlatımı. | 3B Programın yüklenmesi ve performans ayarlarınn yapılması. |
2 | Poligon modellemeye giriş, poligon alt nesnelerin incelenmesi ve basit bir model. | Fiziksel nesnelerin poligon formlar ile ifade edilmesinin araştırılması. |
3 | Basit bir poligon model simülasyonu ile fizik motoru kullanımı. Fizik motoru anlatımı. | 3B modellerin rigid body ye dönüşümü, kütle ve yerçekimi kuvvetlerinin araştırılması, sürtünme ve hava direnci olaylarının incelenmesi. |
4 | Simülasyonun, animasyona dönüştürülmesi. Temel animasyon kavramlarının anlatımı. | Fizik kuvvetleri altında bir olay anının incelenmesi, bunun sanal olarak canlandırılmasının araştırılması. |
5 | Katı model deformasyonun, animasyon olarak uygulanması. | Morph modify komutunun rigidbody modele uygulanmasının araştırılması. |
6 | Bilgisayar oyunları için 3B karakter ve 3B çevre tasarımı. | Düşük poligon (lowpoly) oyun elemanı (game object) ve çevresel tasarım uygulamalarının araştırılması. |
7 | Bilgisayar oyunları için hareket yakalama (motion capture) çalışması ve basit bir sanal gerçeklik uygulaması. | Hareket yakalama (motion capture) uygulama alanlarının incelenmesi. Sanal gözlüklerin araştırılması. |
8 | ( VİZE ) İNTERAKTİF BİR ANİMASYON TASARIMI | |
9 | Sensörler ile basit bir interaktif oyun ve interaktif animasyon uygulaması. | Mesafe sensörlerinin (ultasonik ve kızılötesi) incelenmesi. Arduino mikrodenetleyici giriş-çıkış (GPIO) kapılarının araştırılması. Mikrodenetleyici sistemler için programlama bilgisi (Processing, C++, JavaScript vb..) |
10 | Çevresel birimlerin tanıtımı, simülasyon ve animasyonların çevresel birimler ile kontrolüne giriş. | Oyun kumandaları, sanal gözlükler, sensörler ve mikrodenetleyicilerin (Arduino, PIC Micro vb.) araştırılması. Mikrodenetleyici sistemler için programlama bilgisi (Processing, C++, JavaScript vb..) |
11 | 3B yazıcı için yapay organ (el) modellenmesi animasyonu ve 3B yazıcıda oluşturulması. | Yapay organ olarak mekanik el ve robotkol uygulamalarının incelenmesi. |
12 | 3B yazıcı için endüstriyel ürün tasarımı, 3B ürün modellenmesi. | 3B yazıcıdan çıkabilecek uygun endüstriyel ürünlerin araştırılması. |
13 | 3B yazıcı ile basit bir giyilebilir teknoloji uygulaması. | Giyilebilir teknolojilerin araştırılması, kaynakların belirlenmesi. Mikrodenetleyici sistemler için programlama bilgisi (Processing, C++, JavaScript vb..) |
14 | 3B yazıcı ile sanatsal bir çalışma ve bunun interkatif etkileşimi. | Kinetik heykel (kinetic sculpture) uygulamalarının araştırılması. Mikrodenetleyici sistemler için programlama bilgisi (Processing, C++, JavaScript vb..) |
15 | Dönemsonu projelerinin belirlenmesi ile projelerin başlaması. | Projeler için fikir alışverişi yapılması ve uygun alanların araştırılarak kaynakların belirlenmesi. |
16 | ( FİNAL ) -Jüri dahilinde - DÖNEMSONU PROJE SUNUŞLARI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Autodesk 3ds Max 2016 Essentials: Autodesk Official Press by Dariush Derakhshani(Author),Randi L. Derakhshani(Author), ISBN : 978-1-119-05976-9, John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana, 23 Oct 2015 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Getting Started with Arduino (Make: Projects), Massimo Manzi (Co-founder of Arduino), ISBN : 978-0-596-15551-3,O’REILLY,2009 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi edinir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık geliştirir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk taşır ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirir. | |||||
12 | Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere çalışabilme becerisi kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 4 | 5 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 |