AKTS - Şev Duraylılığı
Şev Duraylılığı (CE418) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Şev Duraylılığı | CE418 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| CE311 | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı şev duraylılığı kavramı için detaylı bir altyapı sağlamak ve şev analiz ve iyileştirme (stabilizasyon) yöntemlerini öğretmektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Şevlerin, duraylılık kavramlarının tanımlanması, şev kaymalarına örnekler verilmesi, şev kaymalarının sebepleri, zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı, şev duraylılığı için zemin laboratuvar ve arazi deneyleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Şev duraylılığı ve heyelanlara giriş: Şevlerin, duraylılık kavramlarının genel olarak tanımlanması, şev kaymalarına örnekler verilmesi, şev kaymalarının sebepleri | |
| 2 | Şev duraylılığı ve heyelanlara giriş: Şevlerin, duraylılık kavramlarının genel olarak tanımlanması, şev kaymalarına örnekler verilmesi, şev kaymalarının sebepleri | |
| 3 | Zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: Drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı | |
| 4 | Zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: Drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı | |
| 5 | Zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: Drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı | |
| 6 | Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri | |
| 7 | Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri | |
| 8 | Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri | |
| 9 | Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri | |
| 10 | Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler | |
| 11 | Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler | |
| 12 | Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler | |
| 13 | Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler | |
| 14 | Şev iyileştirme yöntemleri | |
| 15 | Final Sınavları Dönemi | |
| 16 | Final Sınavları Dönemi | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Abramson, L.W., Lee, T.S., Sharma, S., Boyce G.M., Slope Stability and Stabilization Methods, 2nd Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2001. | 
|---|---|
| 2. Duncan J.M., Wright S.G., Soil Strength and Stability, John Wiley & Sons, Inc., 2005 | |
| 3. Turner A.K., Schuster R.L., Landslides Investigation and Mitigation, Special Report 247, National Academy Press Washington, D.C., 1996. | |
| 4. Knappett,J.A., Craig, R.F., Craig’s Soil Mechanics, 8th Edition, Spon Press, 2012. | |
| 5. Das B.M., Sobhan K., Principles of Geotechnical Engineering, 8th Edition, Cengage Learning, 2014. | |
| 6. Budhu, M., Foundations and Earth Retaining Structures, John Wiley & Sons, 2007. | |
| 7. Önalp A., Arel E., Geoteknik Bilgisi II-Yamaç ve Şevlerin Mühendisliği, Birsen Yayınevi Ltd. Şti., 2004. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 4 | 15 | 
| Sunum | 1 | 25 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 | 
| Toplam | 7 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
| 2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||
| 3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
| 4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
| 6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||
| 7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
| 10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 7 | 28 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
