AKTS - Şev Duraylılığı

Şev Duraylılığı (CE418) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Şev Duraylılığı CE418 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CE 311 Zemin Mekaniği
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Ebru AKIŞ
  • Araş. Gör. Burak AKBAŞ
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı şev duraylılığı kavramı için detaylı bir altyapı sağlamak ve şev analiz ve iyileştirme (stabilizasyon) yöntemlerini öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler şev duraylılığı kavramını öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler şev kaymalarının ve heyelanların sebeplerini öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler zemin kayma dayanımı parametrelerini laboratuvar ve arazi deneyleri sonuçlarından belirleyebileceklerdir.
  • Öğrenciler şev duraylılık analizi yaparak şev güvenlik sayısını tayin edebileceklerdir.
  • Öğrenciler duraylı olmayan şevler için alternatif iyileştirme yöntemleri önerebileceklerdir.
Dersin İçeriği Şevlerin, duraylılık kavramlarının tanımlanması, şev kaymalarına örnekler verilmesi, şev kaymalarının sebepleri, zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı, şev duraylılığı için zemin laboratuvar ve arazi deneyleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Şev duraylılığı ve heyelanlara giriş: Şevlerin, duraylılık kavramlarının genel olarak tanımlanması, şev kaymalarına örnekler verilmesi, şev kaymalarının sebepleri
2 Şev duraylılığı ve heyelanlara giriş: Şevlerin, duraylılık kavramlarının genel olarak tanımlanması, şev kaymalarına örnekler verilmesi, şev kaymalarının sebepleri
3 Zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: Drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı
4 Zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: Drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı
5 Zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: Drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı
6 Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri
7 Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri
8 Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri
9 Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri
10 Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler
11 Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler
12 Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler
13 Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler
14 Şev iyileştirme yöntemleri
15 Final Sınavları Dönemi
16 Final Sınavları Dönemi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Abramson, L.W., Lee, T.S., Sharma, S., Boyce G.M., Slope Stability and Stabilization Methods, 2nd Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2001.
2. Duncan J.M., Wright S.G., Soil Strength and Stability, John Wiley & Sons, Inc., 2005
3. Turner A.K., Schuster R.L., Landslides Investigation and Mitigation, Special Report 247, National Academy Press Washington, D.C., 1996.
4. Knappett,J.A., Craig, R.F., Craig’s Soil Mechanics, 8th Edition, Spon Press, 2012.
5. Das B.M., Sobhan K., Principles of Geotechnical Engineering, 8th Edition, Cengage Learning, 2014.
6. Budhu, M., Foundations and Earth Retaining Structures, John Wiley & Sons, 2007.
7. Önalp A., Arel E., Geoteknik Bilgisi II-Yamaç ve Şevlerin Mühendisliği, Birsen Yayınevi Ltd. Şti., 2004.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 4 15
Sunum 1 25
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 7 28
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Toplam İş Yükü 150