AKTS - Yapısal Optimizasyon

Yapısal Optimizasyon (CE423) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yapısal Optimizasyon CE423 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CE 321 Yapı Analizi
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Saeid Kazemzadeh
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yapısal optimizasyonun temel kavramlarını tanıtmaktır. Yapısal optimizasyon problemleri çeşitli optimizasyon teknikleri kullanılarak çözülecektir. Öğrenciler bu dersin sonunda farklı yapısal optimizasyon algoritmalarının uygulanması üzerine bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler yapısal optimizasyon problemlerini matematiksel olarak formüle edebileceklerdir.
  • Öğrenciler grafik çözüm yöntemini öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler boyutlandırma, geometri ve topoloji optimizasyonu problemlerini öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler farklı yapısal optimizasyon algoritmalarının uygulanması üzerine bilgi sahibi olacaklardır.
  • Öğrenciler sonlu elemanlar analizi sonuçlarına göre hassasiyet analizi yapabileceklerdir.
Dersin İçeriği Yapısal optimizasyon problemlerinin matematiksel formülasyonu, grafik çözüm prosedürü, en dik iniş yöntemi, Newton yöntemi, dallanma ve sınırlandırma yöntemi, evrimsel algoritmalar, boyutlandırma, geometri ve topoloji optimizasyonu, hassasiyet analizi yöntemleri, çok amaçlı yapısal optimizasyon ve uygulamaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yapısal Optimizasyon Problemlerinin Matematiksel Formülasyonu
2 Grafik Çözüm Prosedürü
3 En Dik İniş Yöntemi
4 Newton Yöntemi
5 Dallanma ve Sınırlandırma Yöntemi
6 Evrimsel Algoritmalar
7 Evrimsel Algoritmalar
8 Evrimsel Algoritmalar
9 Boyutlandırma Optimizasyonu
10 Geometri Optimizasyonu
11 Topoloji Optimizasyonu
12 Hassasiyet Analizi Yöntemleri
13 Çok Amaçlı Yapısal Optimizasyon
14 Uygulamalar
15 Final Sınavları Dönemi
16 Final Sınavları Dönemi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Arora, J.S., Introduction to Optimum Design, Third Edition, Elsevier Academic Press, 2012.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 32 32
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 13 13
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 150