AKTS - Kadın Yazarlar

Kadın Yazarlar (ELIT625) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kadın Yazarlar ELIT625 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, İngiliz kadın yazarların çeşitli edebi türlerde yazdıkları eserleri,yazıldıkları tarihsel bağlam içinde ve feminist kuram ve eleştirmenlerin görüşleri ışığında ayrıntılı biçimde inceleyerek, "kadın yazarlar" ve "kadın yazın geleneği" kavramlarının/sınıflandırmalarının anlamını ve önemini araştırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kadın yazarların büyük ölçüde erkek-egemen yazın geleneği içindeki yerlerini kavrayabilirler
  • kadın yazarları birbirleri ile kıyaslayabilirler
  • farklı dönemlerde yazan kadın yazarların eserlerindeki biçim, dil ve içerik açısından ortak yönleri ve farklılıkları belirleyebilir ve değerlendirebilirler
  • kadın yazarların eserlerini tarihsel ve kültürel bağlam çerçevesinde değerlendirebilirler
  • önemli feminist kuramcı ve eleştirmenlerin çalışmaları hakkında bilgi sahibidirler
Dersin İçeriği İngiliz kadın yazarların çeşitli edebi türlerde yazdıkları eserler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş: Kadın ve Yazın: Virginia Woolf'un "Professions for Women" adlı eserinin tartışması (The Norton Anthology of English Literature, vol. II) Virginia Woolf'un "Professions for Women" adlı eseri (The Norton Anthology of English Literature, vol. II)
2 Kadın Yazını ve Feminist Eleştiri:Virginia Woolf- "A Room of One's Own", Toril Moi-"Feminist Literary Criticism" , Elaine Showalter- "Feminist Criticism in the Wilderness" Virginia Woolf- "A Room of One's Own", Toril Moi-"Feminist Literary Criticism" , Elaine Showalter- "Feminist Criticism in the Wilderness"
3 Kadın Yazını ve Feminist Eleştiri:Virginia Woolf- "A Room of One's Own", Toril Moi-"Feminist Literary Criticism" , Elaine Showalter- "Feminist Criticism in the Wilderness" Virginia Woolf- "A Room of One's Own", Toril Moi-"Feminist Literary Criticism" , Elaine Showalter- "Feminist Criticism in the Wilderness"
4 Kadın Yazarlar:Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma (Norton Anthology of English Literature, 1 ve 2. cilt, 8. basım): 1) "Some Reflections upon Marriage" Mary Astell ( 1.cilt, s. 2285) 2) "A Preface, in Answer to some objections to "Reflections Upon Marriage" Mary Astell (1. cilt, s. 2833) 3) "An Essay on Woman" Mary Leapor (1. cilt. s. 2601) 4) "A Vindication on the Rights of Woman" Mary Wollstonecraft (2. cilt, s. 167) 1)"Some Reflections upon Marriage" , Mary Astell ( 1.cilt, s. 2285) 2) "A Preface, in Answer to some objections to 'Reflections Upon Marriage' ", Mary Astell (1. cilt, s. 2833) 3) "An Essay on Woman", Mary Leapor (1. cilt. s. 2601) 4) "A Vindication on the Rights of Woman", Mary Wollstonecraft (2. cilt, s. 167)
5 Kadın Yazarlar:Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma (Norton Anthology of English Literature, 1 ve 2. cilt, 8. basım): 1) "The Women of England: Their Social Duties and Domestic Habits", Sarah Stickney Ellis ( 2. cilt, s. 1721) 2) "Margaret Fuller and Mary Wollstonecraft", George Eliot (2. Cilt, s. 1337) 3) "Silly Novels by Lady Novelists", George Eliot (2. Cilt, s 1342) 1) "The Women of England: Their Social Duties and Domestic Habits", Sarah Sticney Ellis ( 2. cilt, s. 1721) 2) "Margaret Fuller and Mary Wollstonecraft", George Eliot (2. Cilt, s. 1337) 3) "Silly Novels by Lady Novelists", George Eliot (2. Cilt, s 1342)
6 Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma: 1) "George Eliot" Virginia Woolf. 2) "Jane Austen" Virginia Woolf. 1) "George Eliot" Virginia Woolf. 2) "Jane Austen" Virginia Woolf.
7 Jane Austen- Persuasion Persuasion
8 Charlotte Bronte-Jane Eyre Jane Eyre
9 Anne Bronte- The Tenant of Wildfell Hall The Tenant of Widfell Hall
10 Fanny Burney- Evelina Evelina
11 Elizabeth Gaskell- North and South North and South
12 George Eliot- Middlemarch
13 Mary Elizabeth Brandon- Lady Audley's Secret Lady Audley's Secret
14 Virginia Woolf- Mrs. Dalloway Mrs. Dalloway
15 Genel Değerlendirme Ödev verilen makaleler
16 Yarıyıl sonu sınavı Tekrar

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Barrett, Michele (ed.). Women and Writing by Virgina Woolf
2. Gilbert, Sandra, and Susan Gubar. The Madwoman in the Attic
3. Moers, Ellen. Literary Women: The Great Writers
4. Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: British Women Novelists from Bronte to Lessing.
5. Spacks, Patricia Meyer. The Female Imagination
6. Spender, Dale. Mothers of the Novel: 100 Good Women Writers before Jane Austen
7. Waugh, Patricia. Feminist Fictions
Ders Kitabı 8. The Norton Anthology of English Literature

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 131