AKTS - Tarih ve Roman

Tarih ve Roman (ELIT636) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Tarih ve Roman ELIT636 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, 19. yüzyıl İngiliz romanıyla başlayarak günümüze kadar yazılmış romanlarda "tarih"in yazarlar tarafından ne şekilde kullanıldığını analiz etmek, ve tarihle ilgili değişen görüşlerin izini sürmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tarihselliğin değişen kavramları hakkında kapsamlı bilgi sahibidirler.
  • Gerçeklik, sanat ve sanat eseri arasındaki karmaşık ilişki hakkında farkındalık ve anlayış sahibi olurlar.
  • Dersin odak noktası seçtiği konular bağlamında roman inceleme ve çözümleme yöntemlerini geliştirirler.
Dersin İçeriği Veri mevcut değildir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tarihin değişen kavramlarına giriş: tarihsellik ve tarihi roman Robert K. Massie "Narrating the Past: History or Biography" ss. 103-115 in Biography and Source Studies (1994) ed. Frederick R. Karl
2 Gerçeklik, sanat ve sanat eseri arasındaki ilşiki ve Robert K. Massie "Narrating the Past: History or Biography" isimli makalesi üzerine tartışma (ss. 103-115 in Biography and Source Studies (1994) ed. Frederick R. Karl) George Lukacs "The Classical Form of the Historical Novel", Andrzej Gasiorek "Postmodernism and the Problme of History", Linda Hutcheon "Telling Stores: fiction and history" ve "Representing the past", Stephen Greenblatt "Towards a Poetics of Culture", Louis A. Montrose "Professing the Renaissance: The Poetics and Politics of Culture"
3 Makaleler üzerine tartışma: George Lukacs "The Classical Form of the Historical Novel", Andrzej Gasiorek "Postmodernism and the Problme of History", Linda Hutcheon "Telling Stores: fiction and history" ve "Representing the past", Stephen Greenblatt "Towards a Poetics of Culture", Louis A. Montrose "Professing the Renaissance: The Poetics and Politics of Culture" Walter Scott, Quentin Durward
4 Makaleler üzerine tartışma: George Lukacs "The Classical Form of the Historical Novel", Andrzej Gasiorek "Postmodernism and the Problme of History", Linda Hutcheon "Telling Stores: fiction and history" ve "Representing the past", Stephen Greenblatt "Towards a Poetics of Culture", Louis A. Montrose "Professing the Renaissance: The Poetics and Politics of Culture" Walter Scott, Quentin Durward
5 Walter Scott, Quentin Durward Virginia Woolf, Orlando
6 Virginia Woolf, Orlando John Fowles, The French Lieutenant's Woman
7 John Fowles, The French Lieutenant's Woman Peter Ackroyd, Chatterton
8 Peter Ackroyd, Chatterton Julian Barnes, Flaubert's Parrot
9 Julian Barnes, Flaubert's Parrot Jeanette Winterson, The Passion
10 Jeanette Winterson, The Passion Kazuo Ishiguro, When We Were Orphans
11 Kazuo Ishiguro, When We Were Orphans Graham Swift, Waterland
12 Graham Swift, Waterland Julian Barnes, A History of the World in 10 ½ Chapters
13 Julian Barnes, A History of the World in 10 ½ Chapters
14 Tartışma
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Virginia Woolf, Orlando
2. John Fowles, The French Lieutenant’s Woman
3. Peter Ackroyd, Chatterton
4. Julian Barnes, Flaubert's Parrot
5. Jeanette Winterson, The Passion
6. Kazuo Ishiguro, When We Were Orphans
7. Graham Swift, Waterland
8. Julian Barnes, A History of the World in 10 ½ Chapters
Diğer Kaynaklar 9. Terry Eagleton (1990), The Ideology of the Aesthetic
10. Paul Hamilton (1996), Historicism
11. Linda Hutcheon (1989), The Politics of Postmodernism
12. George Lukacs (1962), The Historical Novel
13. Brook Thomas (1991), The New Historicism and Other Old-Fashion Ideas

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 20
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama 2 4 8
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 129