AKTS - Tarih ve Roman
Tarih ve Roman (ELIT636) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarih ve Roman | ELIT636 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, 19. yüzyıl İngiliz romanıyla başlayarak günümüze kadar yazılmış romanlarda "tarih"in yazarlar tarafından ne şekilde kullanıldığını analiz etmek, ve tarihle ilgili değişen görüşlerin izini sürmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Veri mevcut değildir |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihin değişen kavramlarına giriş: tarihsellik ve tarihi roman | Robert K. Massie "Narrating the Past: History or Biography" ss. 103-115 in Biography and Source Studies (1994) ed. Frederick R. Karl |
| 2 | Gerçeklik, sanat ve sanat eseri arasındaki ilşiki ve Robert K. Massie "Narrating the Past: History or Biography" isimli makalesi üzerine tartışma (ss. 103-115 in Biography and Source Studies (1994) ed. Frederick R. Karl) | George Lukacs "The Classical Form of the Historical Novel", Andrzej Gasiorek "Postmodernism and the Problme of History", Linda Hutcheon "Telling Stores: fiction and history" ve "Representing the past", Stephen Greenblatt "Towards a Poetics of Culture", Louis A. Montrose "Professing the Renaissance: The Poetics and Politics of Culture" |
| 3 | Makaleler üzerine tartışma: George Lukacs "The Classical Form of the Historical Novel", Andrzej Gasiorek "Postmodernism and the Problme of History", Linda Hutcheon "Telling Stores: fiction and history" ve "Representing the past", Stephen Greenblatt "Towards a Poetics of Culture", Louis A. Montrose "Professing the Renaissance: The Poetics and Politics of Culture" | Walter Scott, Quentin Durward |
| 4 | Makaleler üzerine tartışma: George Lukacs "The Classical Form of the Historical Novel", Andrzej Gasiorek "Postmodernism and the Problme of History", Linda Hutcheon "Telling Stores: fiction and history" ve "Representing the past", Stephen Greenblatt "Towards a Poetics of Culture", Louis A. Montrose "Professing the Renaissance: The Poetics and Politics of Culture" | Walter Scott, Quentin Durward |
| 5 | Walter Scott, Quentin Durward | Virginia Woolf, Orlando |
| 6 | Virginia Woolf, Orlando | John Fowles, The French Lieutenant's Woman |
| 7 | John Fowles, The French Lieutenant's Woman | Peter Ackroyd, Chatterton |
| 8 | Peter Ackroyd, Chatterton | Julian Barnes, Flaubert's Parrot |
| 9 | Julian Barnes, Flaubert's Parrot | Jeanette Winterson, The Passion |
| 10 | Jeanette Winterson, The Passion | Kazuo Ishiguro, When We Were Orphans |
| 11 | Kazuo Ishiguro, When We Were Orphans | Graham Swift, Waterland |
| 12 | Graham Swift, Waterland | Julian Barnes, A History of the World in 10 ½ Chapters |
| 13 | Julian Barnes, A History of the World in 10 ½ Chapters | |
| 14 | Tartışma | |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Virginia Woolf, Orlando |
|---|---|
| 2. John Fowles, The French Lieutenant’s Woman | |
| 3. Peter Ackroyd, Chatterton | |
| 4. Julian Barnes, Flaubert's Parrot | |
| 5. Jeanette Winterson, The Passion | |
| 6. Kazuo Ishiguro, When We Were Orphans | |
| 7. Graham Swift, Waterland | |
| 8. Julian Barnes, A History of the World in 10 ½ Chapters | |
| Diğer Kaynaklar | 9. Terry Eagleton (1990), The Ideology of the Aesthetic |
| 10. Paul Hamilton (1996), Historicism | |
| 11. Linda Hutcheon (1989), The Politics of Postmodernism | |
| 12. George Lukacs (1962), The Historical Novel | |
| 13. Brook Thomas (1991), The New Historicism and Other Old-Fashion Ideas |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 40 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
