YAZ STAJI YAPACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

 

YAZ STAJI MÜRACAATLARIN, STAJ BAŞLANGIÇ TARİHİNDEN 20 GÜN ÖNCE YAPILMASI ZORUNLUDUR
 

Staj Önerileri Bilgi Formu İçin Tıklayınız...

 

  1. Yazılım Mühendisliği Öğrencileri mezun olabilmeleri için birincisi 4.dönemin sonunda(SE 399) ikincisi ise 6.dönemin sonunda(SE 499) olmak üzere iki adet yaz stajını tamamlamak zorundadır.
  2. Bu stajlardan ilki minimum 20 iş günü, ikincisi ise 30 iş günüdür.
  3. Öğrenciler, yaz stajı hakkındaki her türlü sorularını bölüm staj koordinatörü Dr. Öğr.Gör.Erhan Gökçay’a sorabilirler.
  4. Öğrencilerin “SE 399 Summer Practice I”  dersini alabilmeleri için “COMPE 225 Object Oriented Programming” dersinden, “SE 499 Summer Practice II”  dersini alabilmeleri için “COMPE 226 Data Structures” dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
  5. Öğrenci, yaz stajını bahar dönemi final sınavları bitiminden güz dönemi derslerin başlama tarihine kadar ki sürede yapabilir.
  6. Öğrenci, staj yaptığı dönemde yaz okulunda ders alıyorsa, yaz okulunda ders için geldiği süre kadar staj süresini uzatmalıdır.  Aksi takdirde öğrencinin stajı geçersiz sayılacaktır.
  7. Öğrenci, staj yapacağı kurumdan Staj Kabul Belgesi getirmelidir. (Bkz. Gerekli belgeler)
  8. Fakültemize tebliğ edilen bilgi uyarınca zorunlu yaz stajını yapacak öğrencilerin Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Kanunu gereği İş Kazası ve Meslek Hastalığı Sigortaları’nın yapılması gerekmektedir. Sigorta işlemleri tamamlanmadan staja başlamak kesinlikle mümkün olamayacağından, staj yapacak öğrencilerin sigorta için aşağıda belirtilen gerekli belgeleri eksiksiz olarak staj başlangıç tarihinden en az 20 gün önce bölüm sekreterliğine teslim etmeleri gerekmektedir. (Bkz. Gerekli belgeler)
  9. Gerekli belgeler bölüm sekreterliğine teslim edildikten sonra, Personel Müdürlüğü’nden işe giriş bildirgesini alıp işyerine teslim ederek staja başlamak mümkün olabilecektir.
  10. Yukarıdaki adımları tamamlayan öğrencilere Staj Değerlendirme Formu ve Kurumlar için Kariyer Belirleme Anketi verilecektir. Bu form ve anket öğrenci tarafından staj yaptığı kuruma iletilecektir. Staj bitiminde, bu form ve anket, kurum tarafından doldurularak, mühürlü, kapalı zarf içinde, öğrenciler yoluyla veya posta ile bölüm sekreterliğine gönderilecektir.
  11. Staj raporları, staj ön sayfasını içermeli ve Guidelines and Format of the Report ‘ da bulunan rapor yazım ilkelerine bağlı olarak bir sözcük işlemci ile yazılmalı, yazım kontrolünden geçirilmelidir.
  12. Yaz stajını yapan öğrenciler stajlarını takip eden sonbahar döneminde “SE 399/499 Summer Practice I/II” dersine kayıt yaptırmalıdırlar. Öğrenci herhangi bir nedenle stajını takip eden sonbahar döneminde bu derslere kayıt yaptıramaz ise, bir sonraki ilkbahar döneminde “SE 399/499 Summer Practice I/II” derslerine kayıt yaptırmak zorundadır. Öğrenci bu derslere stajını takip eden ilkbahar döneminde de kayıt yaptıramaz ise, stajını tekrarlamak durumunda kalır.
  13. Staj raporlarını  staj dersine kayıt oldukları dönemin üçüncü haftası içerisinde iki kopya olarak bölüm sekreterliğine teslim edilmelidir. Ayrıca, öğrenciler staj raporlarının bir kopyasınıda Moodle’a yüklemelidirler.

 

GEREKLİ BELGELER

 

  1. Staj Kabul Belgesi: Stajın yapılacağı kurumu, kesin başlangıç ve bitiş tarihlerini, haftalık çalışma saatlerini belirten, antetli kağıda yazılmış ve staj yeri tarafından imzalanmış staj kabul belgesi. Staj süresinde resmi tatilin bulunması durumunda tatil süresi kadar zorunlu staj sürenin uzatılması gerekmektedir. (Biri orjinal diğeri fotokopi olmak üzere 2 kopya)
  2. Nüfus cüzdanının önlü arkalı fotokopisi
  3. 4 adet fotoğraf. Bunlardan 3 adeti staj değerlendirme formuna yapıştırılacaktır.
  4. Aşağıdaki link’i kullanarak ”Staj Başvuru Formu”nu doldurunuz. Bu formdaki bilgilerle yazıcı-uyumlu bir Stajyer Bilgi Formu otomatik olarak oluşturulacak ve formda belirteceğiniz e posta adresinize gönderilecektir. Lütfen e posta ile alacağınız formun basılı bir kopyasını imzalayınız ve diğer belgeler ile birlikte bölüm staj koordinatörüne veriniz.

 

https://goo.gl/Q37D3J

 

  1. Staj Değerlendirme Formu ve Kurumlar için Kariyer Belirleme Anketi: Web sayfasında yer alan staj değerlendirme formunda gerekli yerler doldurularak resim yapıştırılacaktır. Yurt dışında staj yapacaklar ise ingilizce staj değerlendirme formunu (yukarıdaki link) dolduracaklardır.

Form işyerine teslim edilecektir.

  1. Yukarıdaki belgeler bölüm sekreterliğine stajdan en az 20 gün önce teslim edilmelidir.
  2. Belgelerin tesliminden sonra staja başlamadan 1-20 iş günü önce Personel Müdürlüğünden işe giriş bildirgesi  alınarak staja başlamak mümkün olabilecektir. İşe giriş bildirgesini elden alamayan öğrenciler, talepleri halinde e-posta yoluyla alabilirler. Ayrıca, işyerleri SGK sisteminden de görebilir.

 



App\Page Object ( [scoped:protected] => Array ( [0] => site_id ) [parentColumn:protected] => parent_id [leftColumn:protected] => lft [rightColumn:protected] => rgt [depthColumn:protected] => depth [orderColumn:protected] => [guarded:protected] => Array ( [0] => id [1] => parent_id [2] => lft [3] => rgt [4] => depth ) [connection:protected] => mysql [table:protected] => [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 3451 [title_tr] => Yaz Stajları [title_en] => Summer Practice [title_ru] => [title_ar] => [content_tr] => stdClass Object ( [type] => rich_content [content] => stdClass Object ( [blocks] => Array ( [0] => stdClass Object ( [class_] => Array ( [0] => col-lg-12 [1] => col-md-12 [2] => col-sm-12 [3] => col-xs-12 ) [modules] => Array ( [0] => stdClass Object ( [type] => html [content] =>

YAZ STAJI YAPACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

 

YAZ STAJI MÜRACAATLARIN, STAJ BAŞLANGIÇ TARİHİNDEN 20 GÜN ÖNCE YAPILMASI ZORUNLUDUR
 

Staj Önerileri Bilgi Formu İçin Tıklayınız...

 

  1. Yazılım Mühendisliği Öğrencileri mezun olabilmeleri için birincisi 4.dönemin sonunda(SE 399) ikincisi ise 6.dönemin sonunda(SE 499) olmak üzere iki adet yaz stajını tamamlamak zorundadır.
  2. Bu stajlardan ilki minimum 20 iş günü, ikincisi ise 30 iş günüdür.
  3. Öğrenciler, yaz stajı hakkındaki her türlü sorularını bölüm staj koordinatörü Dr. Öğr.Gör.Erhan Gökçay’a sorabilirler.
  4. Öğrencilerin “SE 399 Summer Practice I”  dersini alabilmeleri için “COMPE 225 Object Oriented Programming” dersinden, “SE 499 Summer Practice II”  dersini alabilmeleri için “COMPE 226 Data Structures” dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
  5. Öğrenci, yaz stajını bahar dönemi final sınavları bitiminden güz dönemi derslerin başlama tarihine kadar ki sürede yapabilir.
  6. Öğrenci, staj yaptığı dönemde yaz okulunda ders alıyorsa, yaz okulunda ders için geldiği süre kadar staj süresini uzatmalıdır.  Aksi takdirde öğrencinin stajı geçersiz sayılacaktır.
  7. Öğrenci, staj yapacağı kurumdan Staj Kabul Belgesi getirmelidir. (Bkz. Gerekli belgeler)
  8. Fakültemize tebliğ edilen bilgi uyarınca zorunlu yaz stajını yapacak öğrencilerin Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Kanunu gereği İş Kazası ve Meslek Hastalığı Sigortaları’nın yapılması gerekmektedir. Sigorta işlemleri tamamlanmadan staja başlamak kesinlikle mümkün olamayacağından, staj yapacak öğrencilerin sigorta için aşağıda belirtilen gerekli belgeleri eksiksiz olarak staj başlangıç tarihinden en az 20 gün önce bölüm sekreterliğine teslim etmeleri gerekmektedir. (Bkz. Gerekli belgeler)
  9. Gerekli belgeler bölüm sekreterliğine teslim edildikten sonra, Personel Müdürlüğü’nden işe giriş bildirgesini alıp işyerine teslim ederek staja başlamak mümkün olabilecektir.
  10. Yukarıdaki adımları tamamlayan öğrencilere Staj Değerlendirme Formu ve Kurumlar için Kariyer Belirleme Anketi verilecektir. Bu form ve anket öğrenci tarafından staj yaptığı kuruma iletilecektir. Staj bitiminde, bu form ve anket, kurum tarafından doldurularak, mühürlü, kapalı zarf içinde, öğrenciler yoluyla veya posta ile bölüm sekreterliğine gönderilecektir.
  11. Staj raporları, staj ön sayfasını içermeli ve Guidelines and Format of the Report ‘ da bulunan rapor yazım ilkelerine bağlı olarak bir sözcük işlemci ile yazılmalı, yazım kontrolünden geçirilmelidir.
  12. Yaz stajını yapan öğrenciler stajlarını takip eden sonbahar döneminde “SE 399/499 Summer Practice I/II” dersine kayıt yaptırmalıdırlar. Öğrenci herhangi bir nedenle stajını takip eden sonbahar döneminde bu derslere kayıt yaptıramaz ise, bir sonraki ilkbahar döneminde “SE 399/499 Summer Practice I/II” derslerine kayıt yaptırmak zorundadır. Öğrenci bu derslere stajını takip eden ilkbahar döneminde de kayıt yaptıramaz ise, stajını tekrarlamak durumunda kalır.
  13. Staj raporlarını  staj dersine kayıt oldukları dönemin üçüncü haftası içerisinde iki kopya olarak bölüm sekreterliğine teslim edilmelidir. Ayrıca, öğrenciler staj raporlarının bir kopyasınıda Moodle’a yüklemelidirler.

 

GEREKLİ BELGELER

 

  1. Staj Kabul Belgesi: Stajın yapılacağı kurumu, kesin başlangıç ve bitiş tarihlerini, haftalık çalışma saatlerini belirten, antetli kağıda yazılmış ve staj yeri tarafından imzalanmış staj kabul belgesi. Staj süresinde resmi tatilin bulunması durumunda tatil süresi kadar zorunlu staj sürenin uzatılması gerekmektedir. (Biri orjinal diğeri fotokopi olmak üzere 2 kopya)
  2. Nüfus cüzdanının önlü arkalı fotokopisi
  3. 4 adet fotoğraf. Bunlardan 3 adeti staj değerlendirme formuna yapıştırılacaktır.
  4. Aşağıdaki link’i kullanarak ”Staj Başvuru Formu”nu doldurunuz. Bu formdaki bilgilerle yazıcı-uyumlu bir Stajyer Bilgi Formu otomatik olarak oluşturulacak ve formda belirteceğiniz e posta adresinize gönderilecektir. Lütfen e posta ile alacağınız formun basılı bir kopyasını imzalayınız ve diğer belgeler ile birlikte bölüm staj koordinatörüne veriniz.

 

https://goo.gl/Q37D3J

 

  1. Staj Değerlendirme Formu ve Kurumlar için Kariyer Belirleme Anketi: Web sayfasında yer alan staj değerlendirme formunda gerekli yerler doldurularak resim yapıştırılacaktır. Yurt dışında staj yapacaklar ise ingilizce staj değerlendirme formunu (yukarıdaki link) dolduracaklardır.

Form işyerine teslim edilecektir.

  1. Yukarıdaki belgeler bölüm sekreterliğine stajdan en az 20 gün önce teslim edilmelidir.
  2. Belgelerin tesliminden sonra staja başlamadan 1-20 iş günü önce Personel Müdürlüğünden işe giriş bildirgesi  alınarak staja başlamak mümkün olabilecektir. İşe giriş bildirgesini elden alamayan öğrenciler, talepleri halinde e-posta yoluyla alabilirler. Ayrıca, işyerleri SGK sisteminden de görebilir.

 

) ) ) [1] => stdClass Object ( [type] => clearfix [class_] => Array ( [0] => col-md-12 [1] => clearfix ) [modules] => Array ( ) ) ) ) ) [content_en] => stdClass Object ( [type] => rich_content [content] => stdClass Object ( [blocks] => Array ( [0] => stdClass Object ( [class_] => Array ( [0] => col-lg-12 [1] => col-md-12 [2] => col-sm-12 [3] => col-xs-12 ) [modules] => Array ( [0] => stdClass Object ( [type] => html [content] =>

SUMMER INTERNSHIP REGULATIONS

 

ALL DOCUMENTS SHOULD BE HANDED OVER 20 DAYS BEFORE THE STARTING DATE OF THE INTERNSHIP

 

  1. In order to graduate the students of Software Engineering Department have to complete two summer internships one of which is at the end of the 4th term (SE 399) and the second one is at the end of 6th term.
  2. First of these internships takes 20 workdays and the second one takes 30 workdays.
  3. The students may ask any kind of questions related to the summer internships to their Department Coordinator Dr. Erhan Gökçay.
  4. In order to take SE 399 "Summer Practice I" the students have to be successful at COMPE 112 and COMPE 225 while to take SE 499 "Summer Practice II" they have to be successful at COMPE 226 in addition to COMPE 112 and COMPE 225.
  5. The students must start/finish the internship after final exams and before starting day of classes.
  6. If the students are taking courses during the summer, the internship duration should be extended accordingly.
  7. The students must take an "acceptance of internship" document from the institution/ company that they are going to have their internships and the starting and ending dates and daily working hours should be stated on the document.
  8. According to the notification by Social Security Institution the students who are supposed to have their internships in the summer Work Accidents and Occupational Disease Insurances shall be made. Since it would not be possible for students to start their internships prior to completing their insurance duties, they must hand in the required documents stated below at least 20 days before the starting date of the internship.
  9. After all the necessary documents are handed in to the Internship coordinators, it will be possible for the students to start the internship by giving the contract, which was approved by Registrar's Office, to the institutions/ companies.
  10. The students who fulfill all the requirements above will get their internship assessment forms as sealed. The students will take this document to the institution/ company where they will work. At the end of the internship period this document will be filled and sent by the institution/ company to the internship coordinators.
  11. The internship reports shall include internship front page and shall be written according to the Guidelines and Format of the Report using a word processor. Spelling check should also be done.
  12. The students who complete their internships must register to SE 399/ 499Summer Practice I/ II courses in the following Fall term. If a student can not register to these courses in the following Fall term, s/he has to do it in the next Spring term provided that s/he hands in the report in the Fall term. Provided that the students can not register tot these courses in the Spring term following to their internships either, they need to repeat their internships.
  13. The internship reports "in two copies" should be handed in till the end of 2nd week of the Fall term following their internships.

 

Documents Required (as one original copy)

 

  1. Certificate of Acceptance including name of the institution/ company, starting and ending dates of the internship, weekly working hours written on a letterhead and signed by the supervisor of the intern
  2. Duplex Identification Card Xerox
  3. 4 Passport Photo (3 of which are for summer internship assessment forms)
  4. The “Internship Application Form” should be completed using the link below. The system will automatically send you a pdf-file to the e-mail address you entered with the filled information. Printed and signed (By you and by department coordinator) form should be handed over with other documents.

https://goo.gl/Q37D3J

  1. The required parts of Internship Forms should be completed as needed and handed it over to the institution. For foreign internships, the English version should be filled.
  2. All documents should be handed over 20 days before the starting date of the internship
  3. The Insurance document can be obtained from the Directorate of Financial Affairs before the starting date of the internship.

 

) ) ) [1] => stdClass Object ( [class_] => Array ( [0] => col-lg-12 [1] => col-md-12 [2] => col-sm-12 [3] => col-xs-12 ) [modules] => Array ( [0] => stdClass Object ( [type] => heading [module_class] => Array ( ) [bgClass] => [colorClass] => colorBlue [doubleLineH] => 1 [tag] => h4 [content] => Internship Procedure ) ) ) [2] => stdClass Object ( [class_] => Array ( [0] => col-lg-12 [1] => col-md-12 [2] => col-sm-12 [3] => col-xs-12 ) [modules] => Array ( [0] => stdClass Object ( [type] => image_gallery [module_type] => one-image [images] => stdClass Object ( [initialPreview] => Array ( [0] => /uploads/pages/yaz-stajlari-1520948539/1528363106-Picture2.png ) [initialPreviewConfig] => Array ( [0] => stdClass Object ( [type] => image [size] => 149963 [extra] => stdClass Object ( [file] => /uploads/pages/yaz-stajlari-1520948539/1528363106-Picture2.png ) [caption] => 1528363106-Picture2.png [width] => 600px [height] => 656px [key] => 0 [target_url] => /uploads/pages/yaz-stajlari-1520948539/1528363106-Picture2.png [lightbox] => ) ) ) [settings] => stdClass Object ( [width] => 1024 [height] => 768 [process] => widen ) ) ) ) ) ) ) [content_ru] => [content_ar] => [gallery] => stdClass Object ( [initialPreview] => Array ( ) [initialPreviewConfig] => Array ( ) ) [site_id] => 14 [start] => [end] => [created_at] => 2018-03-13 16:42:19 [updated_at] => 2019-07-10 14:26:00 [parent_id] => [lft] => 51 [rgt] => 52 [depth] => 0 [employee_id] => [external_link] => [external_link_tr] => [external_link_en] => [external_link_ru] => [external_link_ar] => [status] => 1 [blank] => 0 [hide_side_menu] => 0 [program_id] => [department_id] => [lesson_page] => [hide_on_side_menu] => 0 [content_page_id] => [media_dir] => yaz-stajlari-1520948539 [meta_desc_tr] => [meta_desc_en] => [meta_desc_ru] => [meta_desc_ar] => [breadcrumb] => Array ( [sites] => Array ( [0] => Array ( [id] => 2 [name_tr] => Mühendislik Fakültesi [url] => foe [type] => ) [1] => Array ( [id] => 14 [name_tr] => Yazılım Mühendisliği [url] => se [type] => ) ) [pages] => Array ( ) [page_parent_ids] => Array ( ) ) [user] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 3451 [title_tr] => Yaz Stajları [title_en] => Summer Practice [title_ru] => [title_ar] => [content_tr] => {"type":"rich_content","content":{"blocks":[{"class_":["col-lg-12","col-md-12","col-sm-12","col-xs-12"],"modules":[{"type":"html","content":"

YAZ STAJI YAPACAK Ö\u011eRENC\u0130LER\u0130N D\u0130KKAT\u0130NE<\/strong><\/p>\n\n

 <\/p>\n\n

YAZ STAJI MÜRACAATLARIN, STAJ BA\u015eLANGIÇ TAR\u0130H\u0130NDEN 20 GÜN ÖNCE YAPILMASI ZORUNLUDUR<\/strong>
\n <\/p>\n\n

Staj Önerileri Bilgi Formu \u0130çin T\u0131klay\u0131n\u0131z...<\/a><\/p>\n\n

 <\/p>\n\n

    \n\t
  1. Yaz\u0131l\u0131m Mühendisli\u011fi Ö\u011frencileri mezun olabilmeleri için birincisi 4.dönemin sonunda(SE 399) ikincisi ise 6.dönemin sonunda(SE 499) olmak üzere iki adet yaz staj\u0131n\u0131 tamamlamak zorundad\u0131r.<\/li>\n\t
  2. Bu stajlardan ilki minimum 20 i\u015f günü, ikincisi ise 30 i\u015f günüdür.<\/li>\n\t
  3. Ö\u011frenciler, yaz staj\u0131 hakk\u0131ndaki her türlü sorular\u0131n\u0131 bölüm staj koordinatörü Dr.<\/strong> Ö\u011fr.Gör.Erhan Gökçay<\/strong>’a sorabilirler.<\/li>\n\t
  4. Ö\u011frencilerin “SE 399 Summer Practice I”  dersini alabilmeleri için “COMPE 225 Object Oriented Programming” dersinden, “SE 499 Summer Practice II”  dersini alabilmeleri için “COMPE 226 Data Structures” dersinden ba\u015far\u0131l\u0131 olmalar\u0131 gerekmektedir.<\/li>\n\t
  5. Ö\u011frenci, yaz staj\u0131n\u0131 bahar dönemi final s\u0131navlar\u0131 bitiminden güz dönemi derslerin ba\u015flama tarihine kadar ki sürede yapabilir.<\/li>\n\t
  6. Ö\u011frenci, staj yapt\u0131\u011f\u0131 dönemde yaz okulunda ders al\u0131yorsa, yaz okulunda ders için geldi\u011fi süre kadar staj süresini uzatmal\u0131d\u0131r.  Aksi takdirde ö\u011frencinin staj\u0131 geçersiz say\u0131lacakt\u0131r.<\/li>\n\t
  7. Ö\u011frenci, staj yapaca\u011f\u0131 kurumdan Staj Kabul Belgesi<\/strong> getirmelidir. (Bkz. Gerekli belgeler)<\/li>\n\t
  8. Fakültemize tebli\u011f edilen bilgi uyar\u0131nca zorunlu yaz staj\u0131n\u0131 yapacak ö\u011frencilerin Sosyal Sigortalar ve Genel Sa\u011fl\u0131k Kanunu gere\u011fi \u0130\u015f Kazas\u0131 ve Meslek Hastal\u0131\u011f\u0131 Sigortalar\u0131<\/strong>’n\u0131n yap\u0131lmas\u0131 gerekmektedir. Sigorta i\u015flemleri tamamlanmadan staja ba\u015flamak kesinlikle mümkün olamayaca\u011f\u0131ndan, staj yapacak ö\u011frencilerin sigorta için a\u015fa\u011f\u0131da belirtilen gerekli belgeleri eksiksiz olarak staj ba\u015flang\u0131ç tarihinden en az 20 gün önce<\/strong> bölüm sekreterli\u011fine teslim etmeleri gerekmektedir. (Bkz. Gerekli belgeler)<\/li>\n\t
  9. Gerekli belgeler bölüm sekreterli\u011fine teslim edildikten sonra, Personel Müdürlü\u011fü’nden i\u015fe giri\u015f bildirgesini al\u0131p i\u015fyerine teslim ederek staja ba\u015flamak mümkün olabilecektir.<\/li>\n\t
  10. Yukar\u0131daki ad\u0131mlar\u0131 tamamlayan ö\u011frencilere Staj De\u011ferlendirme Formu ve Kurumlar için Kariyer Belirleme Anketi<\/strong> verilecektir. Bu form ve anket ö\u011frenci taraf\u0131ndan staj yapt\u0131\u011f\u0131 kuruma iletilecektir. Staj bitiminde, bu form ve anket, kurum taraf\u0131ndan doldurularak, mühürlü, kapal\u0131 zarf içinde, ö\u011frenciler yoluyla veya posta ile bölüm sekreterli\u011fine gönderilecektir.<\/li>\n\t
  11. Staj raporlar\u0131, staj ön sayfas\u0131<\/a><\/u><\/strong>n\u0131 içermeli ve “<\/a>Guidelines and Format of the Report<\/a>”<\/a><\/u><\/strong> ‘ da bulunan rapor yaz\u0131m ilkelerine ba\u011fl\u0131 olarak bir sözcük i\u015flemci ile yaz\u0131lmal\u0131, yaz\u0131m kontrolünden geçirilmelidir.<\/li>\n\t
  12. Yaz staj\u0131n\u0131 yapan ö\u011frenciler stajlar\u0131n\u0131 takip eden sonbahar döneminde “SE 399\/499 Summer Practice I\/II” dersine kay\u0131t yapt\u0131rmal\u0131d\u0131rlar. Ö\u011frenci herhangi bir nedenle staj\u0131n\u0131 takip eden sonbahar döneminde bu derslere kay\u0131t yapt\u0131ramaz ise, bir sonraki ilkbahar döneminde “SE 399\/499 Summer Practice I\/II” derslerine kay\u0131t yapt\u0131rmak zorundad\u0131r. Ö\u011frenci bu derslere staj\u0131n\u0131 takip eden ilkbahar döneminde de kay\u0131t yapt\u0131ramaz ise, staj\u0131n\u0131 tekrarlamak durumunda kal\u0131r.<\/li>\n\t
  13. Staj raporlar\u0131n\u0131  staj dersine kay\u0131t olduklar\u0131 dönemin üçüncü haftas\u0131 içerisinde iki kopya olarak bölüm sekreterli\u011fine teslim edilmelidir. Ayr\u0131ca, ö\u011frenciler staj raporlar\u0131n\u0131n bir kopyas\u0131n\u0131da Moodle’a yüklemelidirler.<\/li>\n<\/ol>\n\n

     <\/p>\n\n

    GEREKL\u0130 BELGELER<\/strong><\/p>\n\n

     <\/p>\n\n

      \n\t
    1. Staj Kabul Belgesi<\/strong>: Staj\u0131n yap\u0131laca\u011f\u0131 kurumu, kesin ba\u015flang\u0131ç ve biti\u015f tarihlerini, haftal\u0131k çal\u0131\u015fma saatlerini belirten, antetli ka\u011f\u0131da yaz\u0131lm\u0131\u015f ve staj yeri taraf\u0131ndan imzalanm\u0131\u015f staj kabul belgesi. Staj süresinde resmi tatilin bulunmas\u0131 durumunda tatil süresi kadar zorunlu staj sürenin uzat\u0131lmas\u0131 gerekmektedir. (Biri orjinal di\u011feri fotokopi olmak üzere 2 kopya)<\/li>\n\t
    2. Nüfus cüzdan\u0131n\u0131n<\/strong> önlü arkal\u0131 fotokopisi<\/li>\n\t
    3. 4 adet foto\u011fraf<\/strong>. Bunlardan 3 adeti staj de\u011ferlendirme formuna yap\u0131\u015ft\u0131r\u0131lacakt\u0131r.<\/li>\n\t
    4. A\u015fa\u011f\u0131daki link’i kullanarak ”Staj Ba\u015fvuru Formu<\/strong>”nu doldurunuz. Bu formdaki bilgilerle yaz\u0131c\u0131-uyumlu bir Stajyer Bilgi Formu otomatik olarak olu\u015fturulacak ve formda belirtece\u011finiz e posta adresinize gönderilecektir. Lütfen e posta ile alaca\u011f\u0131n\u0131z formun bas\u0131l\u0131 bir kopyas\u0131n\u0131 imzalay\u0131n\u0131z ve di\u011fer belgeler ile birlikte bölüm staj koordinatörüne veriniz.<\/li>\n<\/ol>\n\n

       <\/p>\n\n

      https:\/\/goo.gl\/Q37D3J<\/a><\/p>\n\n

       <\/p>\n\n

        \n\t
      1. Staj De\u011ferlendirme Formu ve Kurumlar için Kariyer Belirleme Anketi<\/a>:<\/a><\/u><\/strong> Web sayfas\u0131nda yer alan staj de\u011ferlendirme formunda gerekli yerler doldurularak resim yap\u0131\u015ft\u0131r\u0131lacakt\u0131r. Yurt d\u0131\u015f\u0131nda staj yapacaklar ise ingilizce staj de\u011ferlendirme formunu (yukar\u0131daki link) dolduracaklard\u0131r.<\/li>\n<\/ol>\n\n

        Form i\u015fyerine teslim edilecektir.<\/p>\n\n

          \n\t
        1. Yukar\u0131daki belgeler bölüm sekreterli\u011fine stajdan en az 20 gün önce <\/strong>teslim edilmelidir.<\/li>\n\t
        2. Belgelerin tesliminden sonra staja ba\u015flamadan 1-20 i\u015f günü önce Personel Müdürlü\u011fünden i\u015fe giri\u015f bildirgesi<\/strong>  al\u0131narak staja ba\u015flamak mümkün olabilecektir. \u0130\u015fe giri\u015f bildirgesini elden alamayan ö\u011frenciler, talepleri halinde e-posta yoluyla alabilirler. Ayr\u0131ca, i\u015fyerleri SGK sisteminden de görebilir.<\/li>\n<\/ol>\n\n

           <\/p>"}]},{"type":"clearfix","class_":["col-md-12","clearfix"],"modules":[]}]}} [content_en] => {"type":"rich_content","content":{"blocks":[{"class_":["col-lg-12","col-md-12","col-sm-12","col-xs-12"],"modules":[{"type":"html","content":"

          SUMMER INTERNSHIP REGULATIONS<\/strong><\/p>\n\n

           <\/p>\n\n

          ALL DOCUMENTS SHOULD BE HANDED OVER 20 DAYS BEFORE THE STARTING DATE OF THE INTERNSHIP<\/strong><\/p>\n\n

           <\/p>\n\n

            \n\t
          1. In order to graduate the students of Software Engineering Department have to complete two summer internships one of which is at the end of the 4th term (SE 399) and the second one is at the end of 6th term.<\/li>\n\t
          2. First of these internships takes 20 workdays and the second one takes 30 workdays.<\/li>\n\t
          3. The students may ask any kind of questions related to the summer internships to their Department Coordinator Dr. Erhan Gökçay.<\/li>\n\t
          4. In order to take SE 399 "Summer Practice I" the students have to be successful at COMPE 112 and COMPE 225 while to take SE 499 "Summer Practice II" they have to be successful at COMPE 226 in addition to COMPE 112 and COMPE 225.<\/li>\n\t
          5. The students must start\/finish the internship after final exams and before starting day of classes.<\/li>\n\t
          6. If the students are taking courses during the summer, the internship duration should be extended accordingly.<\/li>\n\t
          7. The students must take an "acceptance of internship"<\/strong> document from the institution\/ company that they are going to have their internships and the starting and ending dates and daily working hours should be stated on the document.<\/li>\n\t
          8. According to the notification by Social Security Institution the students who are supposed to have their internships in the summer Work Accidents and Occupational Disease Insurances<\/strong> shall be made. Since it would not be possible for students to start their internships prior to completing their insurance duties, they must hand in the required documents stated below at least 20 days before the starting date of the internship.<\/strong><\/li>\n\t
          9. After all the necessary documents are handed in to the Internship coordinators, it will be possible for the students to start the internship by giving the contract, which was approved by Registrar's Office, to the institutions\/ companies.<\/li>\n\t
          10. The students who fulfill all the requirements above will get their internship assessment forms<\/strong> as sealed. The students will take this document to the institution\/ company where they will work. At the end of the internship period this document will be filled and sent by the institution\/ company to the internship coordinators.<\/li>\n\t
          11. The internship reports shall include internship front page<\/a><\/u> and shall be written according to the Guidelines and Format of the Report<\/a> <\/a><\/u>using a word processor. Spelling check should also be done.<\/li>\n\t
          12. The students who complete their internships must register to SE 399\/ 499Summer Practice I\/ II courses in the following Fall term. If a student can not register to these courses in the following Fall term, s\/he has to do it in the next Spring term provided that s\/he hands in the report in the Fall term. Provided that the students can not register tot these courses in the Spring term following to their internships either, they need to repeat their internships.<\/li>\n\t
          13. The internship reports "in two copies" should be handed in till the end of 2nd week of the Fall term following their internships.<\/li>\n<\/ol>\n\n

             <\/p>\n\n

            Documents Required (as one original copy)<\/u><\/strong><\/p>\n\n

             <\/p>\n\n

              \n\t
            1. Certificate of Acceptance<\/strong> including name of the institution\/ company, starting and ending dates of the internship, weekly working hours written on a letterhead and signed by the supervisor of the intern<\/li>\n\t
            2. Duplex Identification Card<\/strong> Xerox<\/li>\n\t
            3. 4 Passport Photo <\/strong>(3 of which are for summer internship assessment forms)<\/li>\n\t
            4. The “Internship Application Form<\/strong>” should be completed using the link below. The system will automatically send you a pdf-file to the e-mail address you entered with the filled information. Printed and signed (By you and by department coordinator) form should be handed over with other documents.<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n\n

              https:\/\/goo.gl\/Q37D3J<\/a><\/p>\n\n

                \n\t
              1. The required parts of Internship Forms<\/a><\/u> should be completed as needed and handed it over to the institution. For foreign internships, the English version should be filled.<\/li>\n\t
              2. All documents should be handed over 20 days before the starting date of the internship<\/li>\n\t
              3. The Insurance document can be obtained from the Directorate of Financial Affairs before the starting date of the internship.<\/li>\n<\/ol>\n\n

                 <\/p>"}]},{"class_":["col-lg-12","col-md-12","col-sm-12","col-xs-12"],"modules":[{"type":"heading","module_class":[],"bgClass":null,"colorClass":"colorBlue","doubleLineH":true,"tag":"h4","content":"Internship Procedure"}]},{"class_":["col-lg-12","col-md-12","col-sm-12","col-xs-12"],"modules":[{"type":"image_gallery","module_type":"one-image","images":{"initialPreview":["\/uploads\/pages\/yaz-stajlari-1520948539\/1528363106-Picture2.png"],"initialPreviewConfig":[{"type":"image","size":149963,"extra":{"file":"\/uploads\/pages\/yaz-stajlari-1520948539\/1528363106-Picture2.png"},"caption":"1528363106-Picture2.png","width":"600px","height":"656px","key":0,"target_url":"\/uploads\/pages\/yaz-stajlari-1520948539\/1528363106-Picture2.png","lightbox":false}]},"settings":{"width":1024,"height":768,"process":"widen"}}]}]}} [content_ru] => [content_ar] => [gallery] => {"initialPreview":[],"initialPreviewConfig":[]} [site_id] => 14 [start] => [end] => [created_at] => 2018-03-13 16:42:19 [updated_at] => 2019-07-10 14:26:00 [parent_id] => [lft] => 51 [rgt] => 52 [depth] => 0 [employee_id] => [external_link] => [external_link_tr] => [external_link_en] => [external_link_ru] => [external_link_ar] => [status] => 1 [blank] => 0 [hide_side_menu] => 0 [program_id] => [department_id] => [lesson_page] => [hide_on_side_menu] => 0 [content_page_id] => [media_dir] => yaz-stajlari-1520948539 [meta_desc_tr] => [meta_desc_en] => [meta_desc_ru] => [meta_desc_ar] => ) [casts:protected] => Array ( ) [dates:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [events:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( [site] => App\Site Object ( [connection:protected] => mysql [parentColumn:protected] => parent_id [leftColumn:protected] => lft [rightColumn:protected] => rgt [depthColumn:protected] => depth [orderColumn:protected] => [guarded:protected] => Array ( [0] => id [1] => parent_id [2] => lft [3] => rgt [4] => depth ) [scoped:protected] => Array ( ) [table:protected] => [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 14 [url] => se [name_tr] => Yazılım Mühendisliği [type_id] => 9 [parent_id] => 2 [lft] => 45 [rgt] => 46 [depth] => 2 ) [original:protected] => Array ( [id] => 14 [url] => se [name_tr] => Yazılım Mühendisliği [type_id] => 9 [parent_id] => 2 [lft] => 45 [rgt] => 46 [depth] => 2 ) [casts:protected] => Array ( ) [dates:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [events:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) ) [employee] => [program] => [department] => ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) ) 1