AKTS - Alan Seçmelii
Alan Seçmelii (FBE-MMR-DR-AE1FA5) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seçmelii | FBE-MMR-DR-AE1FA5 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
| Dersin İçeriği |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
Kaynaklar
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 0 | 0 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında, eğitimi sürecinde edindiği bilimsel süreç becerilerini uygular. | |||||
| 2 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, hipotez geliştirir, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 3 | Mimarlık ve kent alanında yeni bir kuram/yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygular. | |||||
| 4 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
| 5 | Alanında özgün, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir. | |||||
| 6 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini etkin biçimde kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
| 8 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 9 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak disiplinler arası, disiplinler ötesi ve disiplinler üstü çalışır, sorumluluk alır, inisiyatif kullanır. | |||||
| 10 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar, uygulama süreçlerine katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
