AKTS - Tasarımda Gerçeklik ve Düşler

Tasarımda Gerçeklik ve Düşler (MMR563) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Tasarımda Gerçeklik ve Düşler MMR563 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Günümüzdeki tasarımın gerçeklik temsilini sorgular Günümüzdeki tasarım ortamını belirleyen faktörlerin analiz eder Tasarımın temsiliyetini, biçim ve içeriği arasındaki ilişkiyle analiz eder Yaratıcılık ve tasarım arasındaki bağı eleştirir Tasarım kimliğinin, sanatla ilişkisini araştırır Günümüz ortamını eleştiren yeni yaklaşımlar belirler.
Dersin İçeriği Tasarımın temsil ediş olarak, doğal olmayan ve düşsel bir varoluş olarak algılandığı ortamın etmenlerinin araştırılması; tasarımın oluşturduğu kimlik, ortaya koyduğu iletişim biçimi ve tasarım arasındaki ilişki; tasarım ürünü, ana tema, iletişim, gelişen ortam ve ortamın etkenleri; işlev ve temsiliyet arasındaki ilişkinin gerçekliği, görüntüye yansıtılışı veya sanatsal / şiirselliğine ilişkin örnek eserler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mimarlığın temel alanlarında, eğitimi sürecinde edindiği bilimsel süreç becerilerini uygular. X
2 Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, hipotez geliştirir, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır.
3 Mimarlık ve kent alanında yeni bir kuram/yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygular. X
4 Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur.
5 Alanında özgün, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir.
6 Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. X
7 Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini etkin biçimde kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. X
8 Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. X
9 Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak disiplinler arası, disiplinler ötesi ve disiplinler üstü çalışır, sorumluluk alır, inisiyatif kullanır. X
10 Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar, uygulama süreçlerine katkıda bulunur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 0