AKTS - Mimarlık Sanat ve Propaganda
Mimarlık Sanat ve Propaganda (MMR564) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık Sanat ve Propaganda | MMR564 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Antik çağdan itibaren mimarlık ve sanatın, politik imgeleri propoganda amaçlı yorumlama biçimleri incelenerek kitle kültürü üzerindeki etkisinin anlaşılması hedeflenir. Propoganda aracı olarak sanatın toplumsal değişim ile bağlantısı irdelenir. Sanat ve mimarlığın farklı ideolojiler, iktidar ve devlet propogandası için kullanılarak kendi düşünce sistemini yayma aracına dönüştürülmesindeki gücü ortaya konur. Tüketim toplumu yaratma ve hedeflenen etik değerlerin yayılmasındaki işlevi konusunda bilinç elde edilmesi amaçlanır. Megalotrophie kavramı tartışılarak tarihten günümüze gelişimi ve kentlerdeki etkisi karşılaştırılır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mimarlık ve sanatın antik dönemden itibaren farklı inançlar, amaçlar ve ideolojiler için propaganda aracı olarak kullanılması; konuya ilişkin kuramsal bilgiler ve örnekleri; mimarlık, sanat ve siyaset ilişkisi; mimari eserlerde kullanılan imgelerin yanı sıra resim, afiş, fotoğraf, film, heykel vb. örneklemeler üzerinden kitle kültürü üzerindeki etkinin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi | Ders hakkında ön bilgi toplama |
2 | Tarihi Süreç İçinde İmge, Sanat, Politika, Propoganda ve Kitle Kültürü | Konular hakkında okuma |
3 | İnanç ve Propoganda | Konular hakkında okuma |
4 | Megalotrophie ve Kent | Konular hakkında okuma |
5 | Sanat, Mimarlık, İktidar | Konular hakkında okuma |
6 | Kimlik ve Aidiyet Sorunu | Konular hakkında okuma |
7 | İdeoloji, Sanat, Mimarlık | Konular hakkında okuma |
8 | Devrim, Reform, Modernite | Konular hakkında okuma |
9 | Etik, Beden ve Estetik | Konular hakkında okuma |
10 | Savaş, Zafer, Kahramanlık | Konular hakkında okuma |
11 | Muhalif Sanat-Propogandaya Karşı Propoganda | Konular hakkında okuma |
12 | Tüketim Toplumu Oluşumunda Sanat ve Mimarlık | Konular hakkında okuma |
13 | Sunumlar ve Tartışma | Sunumlar hakkında okuma ve sunuma hazırlanma |
14 | Sunumlar ve Tartışma | Sunumlar hakkında okuma ve sunuma hazırlanma |
15 | Sunumlar ve Tartışma | Sunumlar hakkında okuma ve sunuma hazırlanma |
16 | Sunumlar ve Tartışma | Sunumlar hakkında okuma ve sunuma hazırlanma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Oya Atalay Franck, Architektur und Politik: Ernst Egli und die türkische Moderne 1927-1940, Zürich 2012. |
---|---|
2. S. Barron, (ed.), Degenerate Art: The Fate of the Avant-Garde in Nazi Germany, Los Angeles 1991. | |
3. Eve Blau, The Architecture of Red Vienna, 1919-1934, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts 1999. | |
4. Clark, Sanat ve Propoganda, Kitle Kültürü Çağında Politik İmge, Çev: E. Hoşucu, İstanbul 20112. | |
5. Ernst Ludwig / Klaus Rheidt (Hg.) , Macht der Architektur – Architektur der Macht,Stadtbild, Architektur, Politik und ihre Wechselwirkung – vom alten Ägypten bis zum Faschismus in Italien, Berlin, 2004. | |
6. B. Taylor- M.Cullerne Brown, Art of the Soviets: Painting, Sculpture and Arcitecture in a One Party State, 1917-1992, Manchester-New York 1993. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlığın temel alanlarında, eğitimi sürecinde edindiği bilimsel süreç becerilerini uygular. | X | ||||
2 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, hipotez geliştirir, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
3 | Mimarlık ve kent alanında yeni bir kuram/yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygular. | |||||
4 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | X | ||||
5 | Alanında özgün, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir. | |||||
6 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini etkin biçimde kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | X | ||||
8 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | X | ||||
9 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak disiplinler arası, disiplinler ötesi ve disiplinler üstü çalışır, sorumluluk alır, inisiyatif kullanır. | X | ||||
10 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar, uygulama süreçlerine katkıda bulunur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 37 | 37 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |