AKTS - Mimarlık Araştırmaları

Mimarlık Araştırmaları (MMR601) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mimarlık Araştırmaları MMR601 1 4 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm tarafından görevlendirilen öğretim eleman(lar)ı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğretim üyelerinin mimarlık disiplininde araştırma için geçerli yetkinlikler, yöntem ve tekniklere dayanan özgün incelemelerle mimarlık alanlarında bilgiye ulaşma ve üretmek üzere araştırma konuları programlayarak önermelerini sağlamak (tasarım etkin araştırma veya mimari ve tasarım araştırması). Ders için programlanan ve önerilen araştırma konuları Bölüm Kurulu’nda görüşülerek onaylanır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci: - Doğrudan deneyime dayalı çözümleme, değerlendirme ve eleştiri yapabilir. - Akranlarla işbirliği içinde takım çalışması deneyimini geliştirir. - Yapılan araştırmanın konusu, içeriği ve türü ile ilişkili varolan bilgiyi ve araştırma tekniklerini elde eder. - Araştırma yoluyla yeni bilgi ve belge üretir.
Dersin İçeriği Mimarlık alanlarında bilgiye ulaşmak ve bilgi üretmek üzere a) kavramsal, b) değerlendirme amaçlı, c) tarihsel veya d) kılgısal (uygulama) amaçlı araştırma kategorilerinden her hangi birinde özgün inceleme ve çalışmalar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Araştırma konusunun açıklanması ve tartışılması. Araştırma konusunun amacı ve hedefleri ile, belirlenen araştırma yöntem ve tekniklerinin açıklanarak tartışılması
2 Konuya ilişkin kaynak araştırmaları; yerinde gözlem, görüşmeler, anket ve ölçüm çalışmaları (grup-takım çalışmaları)
3 Seçilmiş olan araştırma konusunda daha önce çalışmış ve birikimleri olan kişilerle doğrudan veya uzaktan görüşmeler - toplantılar yapılması
4 Konunun değişik yönleri ile ilgili elde edilen bilgi ve verilerin grup çalışmaları olarak yapılan analizlerinin sunumu
5 Araştırma ile elde edilen bilgiler ile varılan sonuçların yazılı ve görsel olarak geliştirilmesi
6 Araştırma ile elde edilen bilgiler ile varılan sonuçların yazılı ve görsel sunumunun akademik ortamda kamuya açık olarak değerlendirilmesi
7 Sunum sonrası geri bildirimler de değerlendirilerek final sunumun yapılması

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Konu ve içerikle ilişkili kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 70
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 18 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
3 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
4 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek.
5 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
6 Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak.
7 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak.
8 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
9 Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
10 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek.
12 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek.
13 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
14 Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
15 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
16 Alanındaki toplumsal, bilişimsel, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma süreçlerine katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişmesini destekleme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 16 4 64
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 128