AKTS - Kentsel Konut Çalışmaları
Kentsel Konut Çalışmaları (MMR543) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentsel Konut Çalışmaları | MMR543 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Mimarlık ve ilgili disiplinlerin kentsel konut konularına ilişkin çıkan sorulara yanıtlarının, seçilecek konut alanlarının analizi ve kentsel konut olgusunu şekillendiren bireysel/toplumsal tercihler ile üst ölçek (politik, toplumsal ve planlama) parametreler hakkındaki okumalar ve tartışmalar yoluyla çalışılması ve farkındalığın geliştirilmesi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş; ders materyali ve süreci hakkında tartışma. | |
| 2 | Readings and discussions on production of residential space, right to housing, and housing problem | |
| 3 | Konut alanı üretimi, konut hakkı ve konut sorunu üzerine okumalar ve tartışmalar | |
| 4 | Konut alanı üretimi, konut hakkı ve konut sorunu üzerine okumalar ve tartışmalar | |
| 5 | Konut alanı üretimi, konut hakkı ve konut sorunu üzerine okumalar ve tartışmalar | |
| 6 | Kentsel konut üzerine seçilmiş tartışmalara ilişkin öğrenci sunumları | |
| 7 | Çalışma gezisi (hedef/ler birlikte kararlaştırılacak) -isteğe bağlı | |
| 8 | Çağdaş kavramlara giriş (çeşitlilik, sosyal karışım/karışma, sosyal katılım vb.). Seçilmiş literatürün tartışılması ve uygulamaya yönelik analiz. | |
| 9 | Hanehalklarının konut tercihleri ve bireylerin konut kariyerleri üzerine okumalar. Seçilmiş literatür üzerine tartışma ve uygulama üzerine analiz. | |
| 10 | Konut/konut alanlarının tasarımında biçimsel düzenlemelerin nedenlerinin araştırılması. Seçilmiş literatür ve uygulama üzerine analiz üzerine tartışma. | |
| 11 | Konut/konut alanlarının tasarımında biçimsel düzenlemelerin nedenlerinin araştırılması. Seçilmiş literatür ve uygulama üzerine analiz üzerine tartışma. | |
| 12 | Seçilmiş konut/konut alanlarının incelenmesine ilişkin öğrenci sunumları. | |
| 13 | Seçilmiş konut/konut alanlarının incelenmesine ilişkin öğrenci sunumları. | |
| 14 | Seçilmiş konut/konut alanlarının incelenmesine ilişkin öğrenci sunumları. | |
| 15 | Seçilmiş konut/konut alanlarının incelenmesine ilişkin öğrenci sunumları. | |
| 16 | Seçilmiş konut/konut alanlarının incelenmesine ilişkin öğrenci sunumları. | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. • Lefebvre, Henri (2016) Mekânın Üretimi, Sel Yayıncılık | 
|---|---|
| 2. • Özdemir, S. Senem; Özdemir Sarı, Burcu; Uzun, Nil, (2017) Kent Planlama, İmge Yay. | |
| 3. • Tekeli, İ. (2010). Konut Sorununu Konut Sunum Biçimleriyle Düşünmek. Ankara: Tarih Vakfı Yurt Yayınları | |
| 4. • Mortensen, Peder Duelund (2018) Homes, Ensembles, City. Copenhagen, Arkitektur B. | |
| 5. • Melhuish, Clare & d’Avoine, Pierre (2005) Housey Housey A Pattern Book of Ideal Homes. London, Black Dog Publishing. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 6 | 30 | 
| Sunum | 2 | 30 | 
| Projeler | 1 | 30 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | - | - | 
| Toplam | 10 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında, eğitimi sürecinde edindiği bilimsel süreç becerilerini uygular. | |||||
| 2 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, hipotez geliştirir, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 3 | Mimarlık ve kent alanında yeni bir kuram/yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygular. | |||||
| 4 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | X | ||||
| 5 | Alanında özgün, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir. | |||||
| 6 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini etkin biçimde kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | X | ||||
| 8 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | X | ||||
| 9 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak disiplinler arası, disiplinler ötesi ve disiplinler üstü çalışır, sorumluluk alır, inisiyatif kullanır. | X | ||||
| 10 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar, uygulama süreçlerine katkıda bulunur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 | 
| Projeler | 1 | 20 | 20 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 8 | 2 | 16 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
