1 |
Bilimsel araştırma sürecini çalışmalara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini, veri toplama tekniklerini, istatistiksel veriler ile bulgu ve sonuçlar elde etmeyi, bilimsel makale taslağı yazmayı öğrenir. |
|
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrar, analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
|
|
|
|
3 |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. |
|
|
|
|
|
4 |
Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. |
|
|
|
|
|
5 |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. |
|
|
|
|
|
6 |
Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak. |
|
|
|
|
|
7 |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak. |
|
|
|
|
|
8 |
Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. |
|
|
|
|
|
9 |
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
|
|
|
|
|
10 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. |
|
|
|
|
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek. |
|
|
|
|
|
12 |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek. |
|
|
|
|
|
13 |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). |
|
|
|
|
|
14 |
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri öğrenir ve bu ilerlemeleri sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
15 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim becerisi elde eder. |
|
|
|
|
|
16 |
Alanındaki toplumsal, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma becerisini geliştirir ve bu sorunların çözümlerine katkıda bulunacak araştırma yapmayı deneyimler. |
|
|
|
|
|