AKTS - Araştırma Metodları ve İletişim Becerileri
Araştırma Metodları ve İletişim Becerileri (MMR501) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Metodları ve İletişim Becerileri | MMR501 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma sürecini deneyimlemelerini sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve tekniklerini çalışmalarına uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına uygun yazılı bir rapor olarak sunmaları ve oluşturulan bilimsel makalenin ulusal/uluslararası dergilerde yayınlama sürecini deneyimlemeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel araştırma süreci, araştırma sorusu ve hipotez oluşturma, literatür taraması, içsel geçerlik ve dışsal genelleme, örneklem oluşturma teknikleri, etik standartlar ve yasal sınırlamalar, veri toplama teknikleri; gözlem, görüşme, anket, deneysel araştırma, veri analizi-istatistiksel analizler, kaynak gösterme, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. Araştırma yöntemleri üzerine tartışma. | |
2 | Bilimsel araştırma Nicel ve Nitel araştırma yöntemleri Araştırma yöntemleri çeşitliliği | |
3 | Bilimsel araştırma süreci - araştırmanın planlanması | |
4 | Araştırma soruları ve hipotezler | |
5 | Literatür taraması | |
6 | Nedensel çıkarsama ve içsel geçerlik | |
7 | Örneklem üzerinde temel bilgi aktarımı | |
8 | Örneklem ve geçerlik | |
9 | Etik standartlar ve yasal sınırlamalar | |
10 | Nitel araştırma veri toplama teknikleri: Saha çalışması ve gözlem, görüşme. Nitel araştırma veri analizi. | |
11 | Anket çalışması | |
12 | Verilerin düzenlenmesi ve analizi: İstatistik analizler | |
13 | Nicel veri toplama teknikleri: Deneysel araştırma, meta analiz, tarihsel araştırma, değerlendirme-eylem araştırması. | |
14 | Kaynak gösterme, bilimsel araştırma yazım kural ve teknikleri | |
15 | Bulgu ve sonuçlar Genel değerlendirme | |
16 | Dönem ödevi teslim ve değerlendirmeleri. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. - Arıkan, R. (2000). Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma. Ankara: Gazi Kitabevi. |
---|---|
2. - Böke, K. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Detaylı ve Açıklamalı Anlatım. İstanbul: Alfa Yayınları. | |
3. - Erdoğan, İ. (2012). Pozitivist Metodoloji ve ötesi: Araştırma Tasarımları, Niteliksel ve İstatistiksel Yöntemler, 3rd.ed. Ankara: Pozitif Matbaacılık. | |
4. - Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın. | |
5. - Krathwohl, D. R. (1998). Methods of Educational & Social Science Research: An Integrated Approach, 2nd ed. New York: Longman. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 50 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 25 |
Ödevler | 12 | 35 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 21 | 125 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlığın temel alanlarında, eğitimi sürecinde edindiği bilimsel süreç becerilerini uygular. | |||||
2 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, hipotez geliştirir, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
3 | Mimarlık ve kent alanında yeni bir kuram/yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygular. | |||||
4 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
5 | Alanında özgün, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir. | |||||
6 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |||||
7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini etkin biçimde kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
8 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
9 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak disiplinler arası, disiplinler ötesi ve disiplinler üstü çalışır, sorumluluk alır, inisiyatif kullanır. | |||||
10 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar, uygulama süreçlerine katkıda bulunur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 1 | 43 | 43 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |