AKTS - Mikroişlemciler ve Mikrokontrolörlere Giriş
Mikroişlemciler ve Mikrokontrolörlere Giriş (CMPE236) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikroişlemciler ve Mikrokontrolörlere Giriş | CMPE236 | 4. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 8 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| EE203 | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı mikrokontrolerlerin temel mimari ve operasyonlarını göstermek, verilen bir tasarımı gerçekleştirmek için bir mikrokontroleri assembly dili ve C kullanarak programlamayı öğretmek. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Mikrokontrolörler, komut seti, seri çıkış operasyonu, kesme operasyonu, Assembly dili ile programlama, program yapısı ve tasarım, program geliştirmek için araç ve teknikler, Assembly?de tasarım ve arayüz örnekleri, tasarım ve arayüz örnekleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Mikrokontrolörler | Ana ders kitabı , Bölüm 1 | 
| 2 | Assembly Dili Programlama | Bölüm 2 | 
| 3 | Zıplama, Döngü, ve Çağrı Komutları | Bölüm 3 | 
| 4 | I/O Portları Programlama | Bölüm 4 | 
| 5 | Adresleme Modları | Bölüm 5 | 
| 6 | Aritmetik Komutlar ve Programlar | Bölüm 6 | 
| 7 | Mantık Komutlar ve Programlar | Bölüm 7 | 
| 8 | Tek-Bit Komutlar ve Programlama | Bölüm 8 | 
| 9 | Mikrokontroler içindeki Zamanlayıcı/Sayaç Programlama | Bölüm 9 | 
| 10 | Seri İletişim | Bölüm 10 | 
| 11 | Kesmeleri Programlama | Bölüm 11 | 
| 12 | Gerçek Dünya Arayüz I: ADC ve Algılayıcılar | Bölüm 12 | 
| 13 | Gerçek Dünya Arayüz II: Adım Motor, Klavye, DAC | Bölüm 13 | 
| 14 | Dış Hafızayı Arayüzle bağlama | Bölüm 14 | 
| 15 | Gözden geçirme | |
| 16 | Gözden geçirme | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. 8051 Microcontroller and Embedded Systems Using Assembly and C, Mazidi, Muhammad Ali, Prentice-Hall, 2nd edition, 2005 | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. The 8051 Microcontroller, I.Scott MacKenzie and Raphael C.-W. Phan, Prentice Hall, 2006 | 
| 3. Microcontroller Technology: The 68HC11 (4th Edition) by Peter Spasov , Prentice Hall; 4th edition, 2001 | |
| 4. 68HC11 Manual by Motorola (available on the Internet) | |
| 5. http://comp.uark.edu/~wuj/teaching/eleg3923/ | |
| 6. http://embedded-system.net/picdem-lab-development-kit-for-pic-microcontrollers-microchip.html | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | 1 | 25 | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 | 
| Toplam | 4 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | X | ||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
| 4 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisini kazanır. | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
| 8 | En az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
| 11 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olur. | |||||
| 12 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahip olur. | |||||
| 13 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. | |||||
| 14 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olur. | |||||
| 15 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunlar hakkında bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 16 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
| 17 | Sayısal hesaplama ve sayısal gösterim sistemlerini analiz eder, tasarlar ve ifade eder. | X | ||||
| 18 | Hesaplama problemlerinin çözülmesinde programlama dillerini ve uygun bilgisayar mühendisliği kavramlarını kullanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 | 
| Laboratuar | 1 | 15 | 15 | 
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 194 | ||
