AKTS - Fransızca II
Fransızca II (FRE202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fransızca II | FRE202 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| FRE201 | 
| Dersin Dili | Fransızca | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Dersin genel amacı, FRE201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde Fransızca iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır. Bu ders ilk yarıyılda verilen FRE201 dersinin devamı mahiyetindedir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı | 
| 2 | Unité 4 – Leçon 1-2 / Participer à une sortie Okuma: Kısa mesaj, davetiye ve yakın gelecek planları Dinleme: Buluşmak için kurulan diyalog Yazma: Savoir, Connaître, Vouloir, Pouvoir ve Devoir fiilleri Konuşma: Davete karşılık verilecek cevaplar | Ders kitabı 60-66 | 
| 3 | Unité 4 – Leçon 3 / Faire face à un problème Dinleme: Bir sorunu anlamak Konuşma: Derdini anlatmak, Tavsiye almak/vermek, Farklı görüşlere katılıp katılmadığını belirtmek Yazma: Emir (impératif) kipi | Ders kitabı 66-68 | 
| 4 | Unité 4 – Leçon 4 / Faire un pique-nique Okuma: Fransızca bir yemek menüsü Yazma: Les articles partitifs (de la, du, de l’, des) Miktar belirteçleri Konuşma: Dışarıda buluşmak için teklifte bulunma ve birinin sözlerini aktarma | Ders kitabı 69-74 | 
| 5 | Unité 5 – Leçon 1 / Voyager Okuma: Yolculuk belirten bir metin Dinleme: Yolculuk sonrası anılarını anlatma Yazma: Di’li geçmiş zaman (passé-composé) kullanarak yolculuğunu anlatma Konuşma: Geçmiş etkinliklerinden bahsetme | Ders kitabı 75-77 | 
| 6 | Unité 5 – Leçon 2-3 / Organiser un voyage Okuma: Seyahat dokümanları (bilet vs.) Dinleme: Yolculara yapılan duyurular Yazma: Taşıtlar Arriver, partir, changer ve prendre fiilleri Konuşma: Pour, pourquoi ve parce que ile olayların nedenlerini ve amaçlarını sormak/ifade etmek | Ders kitabı 78-81 | 
| 7 | Unité 5 – Leçon 4 / Visiter une région Okuma: Bir bölgeyi tanımak Haritadan hava durumunu saptamak Konuşma: Hava durumundan bahsetmek Yazma: Bir bölge hakkında bilgi vermek | Ders kitabı 82-88 | 
| 8 | Unité 6 – Leçon 1 / Faire des achats Okuma: Hediye seçimi Yazma: Karşılaştırma (plus, moins, aussi, le plus, le moins, le meilleur, vb.) Montrer ve Choisir fiilleri İşaret sıfatları Dinleme: Hediyeye karar vermek | Ders kitabı 89-91 | 
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Unité 6 – Leçon 2-3 / Acheter Okuma: İnternetten sipariş verme / satın alma Yazma: Acheter, payer, vendre fiilleri Gereklilik belirten (il faut) yapı Dinleme: Kıyafet seçimi Konuşma: Kıyafetlerin rengini ifade etme | Ders kitabı 92-95 | 
| 11 | Unité 6 – Leçon 4 / Consommer Okuma: "Bilinçli bir tüketici misiniz?" testi Yazma: Essayer ve Envoyer fiilleri Konuşma: Restoranda sipariş verme ve hesap isteme | Ders kitabı 96-102 | 
| 12 | Unité 7 – Leçon 1-2 / Se faire des relations Dinleme: Tanışmak ve hobileri hakkında sohbet etmek Yazma: COD (complément d'objet direct) Süreç zarfları (depuis, pendant vs.) Konuşma: Buluşma tekliflerini kabul etme / reddetme Okuma: İş deneyimi | Ders kitabı 102-107 | 
| 13 | Unité 7 – Leçon 3-4 / Parler de ses relations Dinleme: İş hayatıyla ilgili bir deneyiminden bahsetme Yazma: COI (complément d'objet indirect) ve Plaire fiili Okuma: Kısa mesaj, kart postal, e-mail ve davetiyeyi anlama | Ders kitabı 108-116 | 
| 14 | Unité 8 – Leçon 1-2 / Organiser ses loisirs Okuma: Fotoğraf albümü Film özetleri Yazma: Passé Composé (-di’li geçmiş zaman) ve Imparfait (-yordu’lu geçmiş zaman) Travailler, Aller, Avoir ve Prendre fiillerinin imparfait çekimi Qui ve Que Dinleme: Anılar Konuşma: Film tanıtımı | Ders kitabı 117-121 | 
| 15 | Unité 8 – Leçon 3-4 / Faire du sport - Donner son opinion sur un spectacle Dinleme: Yapılan spordan bahsetmek Yazma: Le pronom "en" Konuşma: Yaptığı/sevdiği sporu anlatmak Etkinlikler hakkında kendi fikrini beyan etmek Okuma: Sosyal medyada paylaşılan bir etkinlik (konser, tiyatro, sinema vs.) hakkında bilgilenme | Ders kitabı 122-130 | 
| 16 | FİNAL SINAVI | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Tendances: Méthode de français, Girardet, J., Pécheur, J., Gibbe, C., & Parizet, M.-L.: CLE international,2016, Paris | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Tendances Méthode de français Cahier d’activités A 1, Grammaire Progressive du Français, Paris: CLE international. Girardet, J., Pécheur, J.,Grégoire. avec la participation de Gracia Merlo. | 
| 3. Ders Notları Konulara ek materyaller | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 2 | Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; simultane kabin donanımlarını etkin kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Çeviri analizi, eleştirisi ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüveni kazanır. | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve İngilizce’de akıcılık kazanır ve bunlara ek olarak, en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi kazanır. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | |||||
| 10 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | |||||
| 11 | Mütercim Tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; ve, çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
