AKTS - Sağlık Ekonomisi
Sağlık Ekonomisi (SY505) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Ekonomisi | SY505 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Sağlık ekonomisi sistemi, kavram ve metodolojisinin öğretmeyi, sağlık ekonomisi analizi yapabilmeyi, Türk sağlık ekonomisinin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Arz ve talep, tüketici ve üretici artığı, piyasalar karşılık veriyor, esneklik, vergiler, karar verme, rasyonel tüketici, üretim kararı, piyasa yapısı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sağlık ve Sağlık Ekonomisi: Tanımlar ve Kavramlar | |
| 2 | Sağlık Ekonomisi İçin Gerekli Temel Ekonomik ve İstatistiki Yöntemler | |
| 3 | Sağlık Hizmetleri Talebi, Tüketici Tercihi ve Bilgi | |
| 4 | Sağlık Hizmetleri Sunumu, Üretim Fonksiyonu ve Sağlık Hizmetlerinin Sağlık Statüsü Üzerindeki Etkisi | |
| 5 | Sağlık Hizmetleri Pazarı ve Sağlık Sigortaları | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Sağlık Hizmetleri Pazarı ve Sağlık Çalışanları | |
| 8 | Sağlık Hizmetleri Pazarı ve Hastaneler | |
| 9 | Sağlık Hizmetleri Pazarı, Devletin ve Kar Amaçlı Olmayan Kurumların Rolü ve Önemi | |
| 10 | Sağlık Hizmetlerinde Maliyet Kavramı ve Maliyet Fonksiyonu | |
| 11 | Sağlık Hizmetlerinde Önemli Kavramlar: Eşitlik, Hakkaniyet, Erişim, İhtiyaç, Verimlilik | |
| 12 | Sağlık Hizmetlerinde Ekonomik Değerlendirme Yöntemleri | |
| 13 | Türkiye ve Diğer Ülkelerde Sağlık Harcamaları ve Gelişimi | |
| 14 | İlaç Ekonomisi ve Türkiye İlaç Harcamaları, Türkiye Sağlık Ekonomisi Sisteminin İncelenmesi: Arz, Talep, Finansman | |
| 15 | Genel Sınava Hazırlık | |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Sherman Folland, Allen C. Goodman, Miron Stano (1997). The Economics of Health and Health Care. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ. |
|---|---|
| 2. Alistair McGuire, John Henderson, Gavin Mooney (1995). The Economics of Health Care. An Introductroy Text, New York. | |
| 3. Thomas E. Getzen (1997). Health Economics: Fundamentals and Flow of Funds. John Wiley & Sons, Inc. New York. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 3 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | |||||
| 2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | |||||
| 3 | Matematiksel modelleme uygular | |||||
| 4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz eder | |||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilir ve yorumlar | |||||
| 6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilir ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturur | |||||
| 7 | Bir araştırma tasarlayabilir ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilir | |||||
| 8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilir | |||||
| 9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirir ve önerebilir | |||||
| 10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilir | |||||
| 11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilir | |||||
| 12 | Bağımsız araştırma yapabilir ve öğrenebilme becerisi edinir | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 15 | 15 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
