AKTS - Elektriksel Güç İletimi ve Dağıtımı
Elektriksel Güç İletimi ve Dağıtımı (ENE403) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektriksel Güç İletimi ve Dağıtımı | ENE403 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Güç aktarım ve dağıtımının genel prensiplerinin tanıtılması • Elektriksel güç üretiminin geleneksel yöntemlerinin anlatılması • Güç temin sistemlerinin değişik parçalarının anlatılması • Elektriksel güç aktarım ve dağıtım sistemlerinin tanımlanması ve işlevlerinin açıklanması • Güç etkeni geliştirmek için yöntem önerileri • Elektrik güç sistemleri aktarım ve dağıtımının tasarlanması |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Elektriksel güç sistem teorisinin temeli, elektriksel güç aktarımı, elektrik güç aktarım modeli, dağıtım sistemleri ve planlama, yıldırım koruma, topraklama ve güvenlik, dağıtım seviyesinde üretim. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Bölüm 1 |
2 | Giriş | Bölüm 1 |
3 | Nakil Hattı Parametreleri | Bölüm 2 |
4 | Nakil Hattı Parametreleri | Bölüm 3 |
5 | Nakil Hattı Parametreleri | Bölüm 3 |
6 | Nakil Hattı Parametreleri | Bölüm 3 |
7 | Nakil Hatlarının Modellenmesi ve Performansı | Bölüm 4 |
8 | Nakil Hatlarının Modellenmesi ve Performansı | Bölüm 5 |
9 | Nakil Hatlarının Modellenmesi ve Performansı | Bölüm 6 |
10 | Nakil Hatlarının Modellenmesi ve Performansı | Bölüm 6 |
11 | Ara Sınav | |
12 | İzolatörler ve Kablolar | Bölüm 7 |
13 | İzolatörler ve Kablolar | Bölüm 7 |
14 | Hatların Mekanik Tasarımı ve Topraklama | Bölüm 8 |
15 | Hatların Mekanik Tasarımı ve Topraklama | Bölüm 9 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. C.L.Wadhwa, ‘Electrical Power Systems’, New Age International Pvt., Ltd., 2007 |
---|---|
2. D.P.Kothari , I.J. Nagarath, ‘Power System Engineering’,Tata McGraw-Hill Publishing Company limited, New Delhi, 2007. | |
3. Transmission and distribution electrical engineering : By Colin Bayliss , second edition , Butterworth- Heinemann Ltd. ISBN: 0-7506-4059-6 | |
Diğer Kaynaklar | 4. B.R.Gupta, ‘Power System Analysis and Design’, S.Chand, New Delhi, 2013. |
5. S.N. Singh, ‘Electric Power Generation, Transmission and Distribution’, Prentice Hall of India Pvt. Ltd, New Delhi, 2012. | |
6. Luces M.Fualkenberry ,Walter Coffer, ‘Electrical Power Distribution and Transmission’, Pearson Education, 2016. | |
7. Hadi Saadat, ‘Power System Analysis,’ Tata McGraw Hill Publishing Company’, 2003. | |
8. J.Brian, Hardy and Colin R.Bayliss ‘Transmission and Distribution in Electrical Engineering’ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 45 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | a) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır, b) En az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık edinir ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
9 | a) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. b) Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | X | ||||
11 | a) Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda farkındalık kazanır. b) Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 |