AKTS - Metal Şekillendirme
Metal Şekillendirme (MFGE303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Metal Şekillendirme | MFGE303 | 5. Dönem | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ME210 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İki İmalat Teknolojisi dersinde temel imalat süreçleri ile ilgili bilgi öğrencilere aktarılmaktadır. Bu İmalat Teknolojisi dersi metal şekillendirme üzerindedir. Dersin amacı, metal şekillendirme teorisini ve teknolojisini, proses sınırları, takım tasarımı ve makine seçimini öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Plastisite teorisi ve metal şekillendirme, metalurjik değerlendirmeler, soğuk, ılık ve sıcak şekillendirme, ekstrüzyon, dövme, tel çekme ve derin çekme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Metal Şekillendirme işlemleri | Bölüm 1 |
2 | Gerilme ve gerinim | Bölüm 2 |
3 | Metalurji konusuna genel bir yaklaşım | Bölüm 3 |
4 | Akma, akma kriterleri ve pekleşme | Bölüm 4 |
5 | Analiz yöntemleri | Bölüm 5 |
6 | Analiz yöntemleri: Üst sınır yöntemi | Bölüm 6 |
7 | Analiz yöntemleri: Sayısal yöntemler | Bölüm 7 |
8 | Deformasyon alanı geometrisi: Sürtünme, artık deformasyon, iç hasar, kalıntı gerilmeler | Bölüm 8 |
9 | Yüzey işlemleri | Bölüm 9 |
10 | Haddeleme, ovalama (vida ve diş) | Bölüm 10 |
11 | Dövme | Bölüm 11 |
12 | Dövme-Akıtma | Bölüm 12 |
13 | Akıtma-Tel çekme | Bölüm 13 |
14 | Sac metal işlemleri | Bölüm 14 |
15 | Final sınavı dönemi | Bütün bölümler |
16 | Final sınavı dönemi | Bütün bölümler |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hosford, W. F., Caddell, R. M., “Metal Forming Mechanics and Metallurgy”, Prentice-Hall, 1993. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Tschaetsch, H., “Metal Forming Practice”, Springer 2006. |
3. Wagoner, R. H., Chenot, J-L, “Fundamentals of Metal Forming”, John Wiley & Sons, 1997. | |
4. Rees, D. W. A., “Basic Engineering Plasticity”, Butterworth-Heinemann, 2006. | |
5. Avitzur, B., “Metal Forming: Processes and Analysis”, McGraw-Hill, 1968. | |
6. Banabic, D., “Formability of Metallic Materials”, Springer, 2000. | |
7. Lange, K. (Editor): Handbook of Metal Forming, McGraw-Hill, 1985. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | 1 | 5 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 5 |
Ödevler | 4 | 5 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 13 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 137 |