AKTS - Talaşlı İmalat
Talaşlı İmalat (MFGE307) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Talaşlı İmalat | MFGE307 | 6. Dönem | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| ME210 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu derste, öğrencinin talaşlı işlemler teorisini öğrenmesi ve uygulayabilir hale gelmesi; kesici takımlar, kesme sıvıları ve işlem koşulları, bunların talaşlı işlemlerin performansını nasıl etkilediği konularında yeterli bilgi sahibi olması; talaşlı işlemlerin seçilen kriterler için en iyilenmesini yapabilir hale gelmesi, bilgisayar destekli imalat konusunda temel bilgileri alması amaçlanmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Takım tezgahları ve talaşlı işlemler, talaş kaldırma mekaniği, kesme sıcaklığı, kesici takımlar: malzeme ve geometri, takım aşınması ve takım ömrü, kesme sıvıları, talaş kaldırma ekonomisi, bilgisayar destekli imalata giriş. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Takım tezgahları ve talaşlı işlemler | Ders kitabı, sayfa: 1-64, ders sunumu: CH1 |
| 2 | Takım tezgahları ve talaşlı işlemler | Ders kitabı, sayfa: 1-64, ders sunumu: CH1 |
| 3 | Talaş kaldırma mekaniği | Ders kitabı, sayfa 69-100, ders sunumu: CH2 |
| 4 | Talaş kaldırma mekaniği | Ders kitabı, sayfa 69-100, ders sunumu: CH2 |
| 5 | Talaş kaldırma mekaniği | Ders kitabı, sayfa 69-100, ders sunumu: CH2 |
| 6 | Kesme sıcaklığı | Ders kitabı, sayfa: 121-137, ders sunumu: CH3 |
| 7 | Kesme sıcaklığı | Ders kitabı, sayfa: 121-137, ders sunumu: CH3 |
| 8 | Kesme takımları | Ders kitabı, sayfa: 154-164, ders |
| 9 | Kesme takımları | Ders kitabı, sayfa: 154-164, ders sunumu: CH4 |
| 10 | Takım aşınması ve takım ömrü, işlenebilirlik, kesme sıvıları | Ders kitabı, sayfa: 141-152, 165-167, 175-189 ders sunumu: CH5 |
| 11 | Takım aşınması ve takım ömrü, işlenebilirlik, kesme sıvıları | Ders kitabı, sayfa: 141-152, 165-167, 175-189 ders sunumu: CH5 |
| 12 | Takım aşınması ve takım ömrü, işlenebilirlik, kesme sıvıları | Ders kitabı, sayfa: 141-152, 165-167, 175-189 ders sunumu: CH5 |
| 13 | Talaş kaldırma ekonomisi | Ders kitabı: sayfa: 211-238, ders sunumu: CH6 |
| 14 | Talaş kaldırma ekonomisi | Ders kitabı: sayfa: 211-238, ders sunumu: CH6 |
| 15 | BDT/BDİ araçlarının ürün tasarımı ve imalatında kullanılması temelleri | Ders kitabı, sayfa 401-434 |
| 16 | BDT/BDİ araçlarının ürün tasarımı ve imalatında kullanılması temelleri | Ders kitabı, sayfa 401-434 |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Boothroyd, G., Knight, W. A., Fundamentals of Machining and Machine Cutting, Mark Dekker Inc., 1989. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Shaw, Milton C., Metal Cutting Principles, Oxford Science Publications, 1997. |
| 3. Tlusty, G., Manufacturing Processes and Equipment, Prentice Hall, 1999. | |
| 4. Groover, M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing: Materials, Processes and Systems, John Wiley and Sons Inc., 2007. | |
| 5. Kalpakjian, S., Schmid, S., Manufacturing Processes for Engineering Materials, Prentice Hall, 2008. | |
| 6. ] DeGarmo, E.P., Black, J. T. and Kohser, R. A., DeGarmo's Materials and Processes in Manufacturing, John Wiley and Sons Inc., 2007. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 20 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
| 6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
| 7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
| 8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 5 | 3 | 15 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
