AKTS - Mukavemet
Mukavemet (ME210) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mukavemet | ME210 | 4. Dönem | 3 | 1 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| (ME201 veya ME211 veya CE201) |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Basit yükleme koşullarındaki basit elementlerdeki gerilme ve gerinimler ile iç kuvvet ve momentler arasındaki ilişkiyi kurabilecek şekilde gerilme analizinin temel prensiplerini anlatmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Normal ve kesme gerilmesi kavramları, gerinim, eksenel yükleme, statik olarak belirsiz eksenel yüklü elemanlar, burulma, statik olarak belirsiz tork yüklü elemanlar, kirişlerin eğilmesi, birleşik yüklemeler, gerilme-gerinim dönüşümleri, basit yükleme gerilmesi, burulması ve eğilmesi, basit yükleme ile sehim, süperpozisyon teknikleri, statik olarak |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş – Gerilme Kavramları | Bölüm 1 |
| 2 | Gerilme ve Gerinim – Eksenel Yükleme | Bölüm 2 |
| 3 | Gerilme ve Gerinim – Eksenel Yükleme | Bölüm 2 |
| 4 | Burulma | Bölüm 3 |
| 5 | Burulma | Bölüm 3 |
| 6 | Basit Eğilme | Bölüm 4 |
| 7 | Eğilme için Kirişlerin Analiz ve Tasarımı | Bölüm 5 |
| 8 | Kirişlerde ve İnce Duvarlı Elemanlarda Kayma Gerilmeleri | Bölüm 6 |
| 9 | Kirişlerde ve İnce Duvarlı Elemanlarda Kayma Gerilmeleri | Bölüm 6 |
| 10 | Gerilme ve Gerinim Dönüşümleri | Bölüm 7 |
| 11 | Gerilme ve Gerinim Dönüşümleri | Bölüm 7 |
| 12 | Yükleme Durumları için Asal Gerilmeler | Bölüm 8 |
| 13 | Kirişlerin Sehimi | Bölüm 9 |
| 14 | Kirişlerin Sehimi | Bölüm 9 |
| 15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
| 16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Mechanics of Materials, 5th Edition, Ferdinand P. Beer, E. Russel Johnston, Jr., John T. DeWolf, David Mazurek, McGraw-Hill, 2009 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Mechanics of Materials, 8/E, Russell C. Hibbeler, Prentice Hall, 2011 |
| 3. Engineering Mechanics of Solids, 2/E, Egor P. Popov, Prentice Hall, 1999 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
| 6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
| 7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
| 8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 7 | 2 | 14 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
