AKTS - Rüzgar Enerjisi Teknolojileri
Rüzgar Enerjisi Teknolojileri (ENE312) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rüzgar Enerjisi Teknolojileri | ENE312 | Alan Seçmeli | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Rüzgar ve dalga enerjisi dönüştürme sistemlerinin temellerini öğretmek. Rüzgar türbini projelendirmesinde temel tasarım parametrelerini tanıtmak. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Rüzgar nitelikleri, rüzgar enerjisi, rüzgar türbinleri, rüzgar türbinlerinin tasarımı, projelendirilmesi, planlaması ve ekonomisi, dalga enerjisi ve dalga enerjisi dönüşüm sistemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rüzgarın Fiziksel Özellikleri | Bölüm 1 |
| 2 | Rüzgar Enerjisi ve Gücü | Bölüm 2 |
| 3 | Küçük Ölçekli Türbinler | Bölüm 3 |
| 4 | Yararlı Ölçekte Türbinler | Bölüm 4 |
| 5 | Türbinlerin Elektriksel Bileşenleri | Bölüm 5 |
| 6 | Rüzgar Türbini Kanatlarının Aerodinamiği | Bölüm 6 |
| 7 | Proje Yerleştirme | Bölüm 7 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rüzgar Kaynağı Değerlendirmesi | Bölüm 8 |
| 10 | Rüzgar Hızı ve Yönü Ölçümü | Bölüm 9 |
| 11 | Rüzgar Projelerinin Değerlendirmesi ve Planlanması | Bölüm 10 |
| 12 | Rüzgar Projelerinin Kurulması ve İşletilmesi | Bölüm 11 |
| 13 | Rüzgar Enerjisi Ekonomisi | Bölüm 12 |
| 14 | Dalga Enerjisi | |
| 15 | Dalga Enerjisi Dönüşüm Sistemleri | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Wind Energy Engineering, 1st Edition, Pramod Jain, 2011, Mc-Graw Hill |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Ocean Energy Tide and Tidal Power, Roger H. Charlier &Charles W. Finkl, Springer, 2009 |
| 3. Wave Energy Conversion, John Brooke, Elsevier Ocean Engineering Series Volume 6, 2003. | |
| 4. Wind Energy Renewable Energy and the Environment, Vaughn Nelson, Taylor& Francis, 2009 | |
| 5. Wind and Solar Power Systems: Design, Analysis, and Operation, Second Edition, Mukund R. Patel, Taylor Francis (2005) | |
| 6. Wind Energy Explained, Theory, Design and Application, J.F. Manwell, J.G. Mcgowan and A. Rogers, Wiley 2002 | |
| 7. Wind Energy, Fundamentals, Resource Analysis and Economics, Sathyajith Mathew, Springer-VBH, 2006. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 20 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | |||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | |||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | |||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
| 6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
| 7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
| 8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Projeler | 1 | 15 | 15 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 2 | 8 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
