AKTSAraştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri

Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri (MDES600) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri MDES600 1. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Course Assistants
Dersin Amacı Bu dersin amacı doktora öğrencilerinin araştırma ve iletişim becerilerini geliştirerek doktora araştırma çalışmalarını ve tezlerini daha etkin olarak planlamaları, yürütmeleri ve sunmaları konusunda yardımcı olmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler: • Sistematik araştırma yapmanın ve kullanabilecekleri ilgili araçlar konusunda bilgi sahibi olacaklardır. • Etkin literatür taraması yapmayı ve taksanomi raporu hazırlamayı öğreneceklerdir. • Veri toplama ve yönetimi konusunda genel bilgi edineceklerdir. • Araştırma/tez teklifi yazmayı uygulamalı olarak öğreneceklerdir. • Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştireceklerdir. • Araştırma etiğinin önemini daha iyi kavrayacaklardır.
Dersin İçeriği Titiz, bilimsel araştırma, özellikle tez veya doktora tezleri; literatür taraması; anketler; meta-analizler; deneysel araştırma tasarımı; araştırma sorularının hazırlanması; teori tasarlanması; nitel ve nicel verilerin toplanması ve analiz metotları; geçerlilik; güvenilirlilik; nirengi; bulguların tasarımı; araştırma önerisinin yazılması ve yayın

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, araştırma nedir? Neden araştırma yapılır? Ders Notları
2 Araştırma probleminin tanımlanması Ders Notları
3 Araştırmanın planlanması ve yönetimi Ders Notları
4 Literatür taraması, taksonomi Ders Notları
5 Veri toplama ve yönetimi Ders Notları
6 Teknik yazma Ders Notları
7 Araştırma/tez teklifi yazma Ders Notları
8 Araştırma etiği Ders Notları
9 İletişim becerileri Ders Notları
10 Bilim insanları konuşmak zorundadır Ders Notları
11 Nasıl sunum yapılır? Ders Notları
12 Öğrenci sunumları -
13 Öğrenci sunumları -
14 Öğrenci sunumları -
15 Öğrenci sunumları -
16 Öğrenci sunumları -

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Robert L. Peters. Farrar, Straus and Giroux, Getting What You Came For: The Smart Student's Guide to Earning a Master's or Ph.D. (Revised Edition), 1997.
2. Zina O’Leary, The Essential Guide to Doing Research, Sage Publications, London, 2004.
3. Bruce A. Thyer, Preparing Research Articles, Oxford University Press, London, 2008.
4. Paul Oliver, The Student’s Guide to Research Ethics, Open University Press, Philadelphia, 2003.
5. James E. Mauch and Namgi Park, Guide to the Successful Thesis and Dissertation: A Handbook for Students and Faculty, 5th Ed., Marcel Dekker, Inc., New York, 2003.
6. D. Eric Walters and Gale Climenson Walters, Scientists Must Speak, Rutledge, London, 2002.
7. Owen Hargie (Ed.), The Handbook of Communication Skills, 3rd Ed., Rutledge, London, 2006.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 30
Sunum 3 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 1 30
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen ve temel bilimler alanlarındaki bilgileri uzmanlık seviyesinde anlama ve uygulama becerisi kazanır.
2 Mühendislik alanında güncel teknik ve yöntemlerle bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, kazanılan bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır.
3 Alanıyla ilgili en son gelişmelerin de farkında olarak problemleri tanımlar, formüle eder ve çözümlerde yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler gelistirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı arastırmaları tasarlar ve uygular, çalışma sonuçlarını ve elde ettiği verileri uzmanlık seviyesinde analiz eder ve yorumlar.
5 Alanındaki uygulamaları, teknikleri, modern araç ve gereçleri uzmanlık seviyesinde kullanma becerisi kazanır.
6 Bağımsız olarak özgün bir çalışma sürecini tasarlar, yürütür ve sonuçlandırır.
7 Disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda çalışabilir, liderlik yapabilir, farklı disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir ve çözüm yaklaşımları geliştirebilir.
8 Mesleki tüm etkinliklerde bilimsel, toplumsal, etik değerleri gözetir ve sorumluluk bilincini uzmanlık seviyesinde kazanır.
9 Yaptığı akademik çalışmaların süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslar arası akademik ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktararak literatüre katkı sağlar, uzmanlık alanında çalışan topluluklar ve bilimsel çalışanlarla etkin iletişim kurar.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır.
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletisim kurar.
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama 1 30 30
Derse Özgü Staj 1 20 20
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 8 24
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 126