AKTS - Tasarımda Malzeme ve Proses Seçimi
Tasarımda Malzeme ve Proses Seçimi (MDES642) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarımda Malzeme ve Proses Seçimi | MDES642 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Seçmeli Ders |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Karar verme, optimizasyon, mühendislik ekonomisi, planlama, istatistik, güvenilirlik, kalite mühendisliği, pazar belirleme, kavramsal tasarım gibi çok çeşitli konular yardımı ile mühendislik tasarımlarında malzeme ve proses seçimi süreçlerinin işlenmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Tasarım süreci; tasarım evreleri, tasarım araçları, yetmezliğe karşı tasarım, tasarımda malzeme ve proses seçimi, malzeme ve proses seçimi için örnekler, kalite, emniyet, ekonomik konular; malzeme özellik grafikleri; çoklu kısıt ve çatışan amaçlar; prosesler ve proses seçimi; eko-data ve eko-denetim ve bunların araçları; ekonomik karar verme; sürdü |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım Süreci | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 2 | Tasarım ve Optimizasyon Yöntemleri | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 3 | Malzeme Özellik Grafikleri ve Performance indeksleri. Şekil faktörsüz Malzeme Seçim Optimizasyonu | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 4 | Şekil faktörlü Malzeme Seçim Optimizasyonu | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 5 | Çatışan Hedeflerle Tasarım; Malzemelerin Enerji İçeriği, Hibrid malzemeler ile tasarım. | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 6 | İmal Usulleri ve imalat süreç seçimi | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 7 | Çevre ilişkileri ve yasalar | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 8 | Eko-data, eko-denetim ve araçları | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 9 | Ekonomik karar verme. Sürdürülebilirlik. Geleceğe ait konular. | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 10 | Malzeme Seçimi ve Tasarım : Örnek Vaka Analizi I | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 11 | Malzeme Seçimi ve Tasarım : Örnek Vaka Analizi II (öğrenci) | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 12 | Proses Seçimi ve Tasarım : Örnek Vaka Analizi III | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 13 | Proses Seçimi ve Tasarım : Örnek Vaka Analizi IV (öğrenci) | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 14 | Proses ve Malzeme seçimine eko-denetimin dahil edilmesi: Örnek Vaka Analizi V (öğrenci) | Ders kitaplarının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
| 15 | Genel gözden geçirme | - |
| 16 | Final sınavı | - |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Materials Selection in Mechanical Design, 4E, M.F. ASHBY, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2011 |
|---|---|
| 2. Engineering Design- A Materials and Processing Approach, 4E, G.E. DIETER, L. SCHMIDT, McGraw-Hill, 2009 | |
| 3. Materials and Environment, M.F. ASHBY, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2009 | |
| Diğer Kaynaklar | 4. İlgili makaleler / Related papers |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 15 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlar. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 32 | 32 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 3 | 15 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
