AKTS - Sanat Sosyolojisi
Sanat Sosyolojisi (GRT491) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Sosyolojisi | GRT491 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Tarihsel süreç içinde sanat ve toplum arasındaki ilişkiyi sorgulayabilmek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Sanat ve toplum kavramlarına toplu bir bakış; sanat yapıtı, toplum ve sanatçı-toplum ilişkilerinin biçimleri; sanatın toplumsal tarihi ve güncel yansımaları; sanatı ve sanatçıları etkileyen toplumsal öğeler; sanat kurumları, sanatta yeni teknolojiler ve ekonomik etkenler; sanat piyasası olarak adlandırılan konumda sanat yapıtlarının üretimi ve tüke |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi | |
| 2 | Sosyoloji ve sanat sosyolojisinin tanımlanması | |
| 3 | İçsel bakış ve dışsal bakış kavramları | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 4 | Sanatta patronaj | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 5 | Sanat sosyolojisi bağlamında izlenimcilik | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 6 | Bourdieu ve beğeni kavramı | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Kök sap ve rizomatik düşünce | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 9 | Post Truth | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 10 | Arthu Danto ve Sanatın Sonu | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 11 | Andy Warol ve Art Bussines | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 12 | Dünyada sanatın kurumsallaşma pratikleri | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 13 | Türkiye’de sanatın kurumsallaşma pratikleri | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 14 | Sunumlar | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 15 | Sunumlar | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. D. ULUSOY, Sanatın Sosyal Sınırları, Ankara, 2006 |
|---|---|
| 2. Ş. GENCAY, Postmodernizm, Ankara, 2006 | |
| 3. A. HOUSER, Sanatın Toplumsal Tarihi, Ankara, 1984 | |
| 4. 4. V.L. ZOLBERG, Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak, 2018 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 3 | 27 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
