AKTS - Grafik Tasarım Programlarına Giriş
Grafik Tasarım Programlarına Giriş (GRT181) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grafik Tasarım Programlarına Giriş | GRT181 | 1. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencinin temel grafik programları ile tanışmasını sağlamak, ileriki dönemlerdeki bilgisayar ağırlıklı tasarım derslerine uyumunu kolaylaştırmak. Bir tasarım sürecinin fikirden sonuca sayısal ortamda nasıl geliştiğini ve programların buradaki yerini kavratmak. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarına giriş; vektör ve piksel bazlı grafik işlemenin farklılıkları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme. | Ders ile ilgili kaynakların göz gezdirilmesi. |
| 2 | Adobe Illustrator programına giriş, vektör tabanlı programlar hakkında bilgilendirme | Gerekli ekipmanın alınması (not defteri, eskiz kalemi), kaynakların okunması. |
| 3 | Temel grafik ilkesi olarak denge | Adobe Illustrator ile ilgili gerekli ön inceleme |
| 4 | Temel grafik ilkesi olarak zıtlık | Zıtlık ile ilgili örneklerin incelenmesi |
| 5 | Temel grafik ilkesi olarak ritm | Ritm ile ilgili örneklerin incelenmesi |
| 6 | Tipografinin vektör tabanlı programlarda kullanımı | Tipografik yaklaşımların incelenmesi |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Adobe Photoshop programına giriş, Pixel tabanlı programlar hakkında bilgilendirme | Photoshop ile ilgili ön çalışma yapılması |
| 9 | Photoshop programında bir fotoğrafın dekupe edilmesi. | Fotoğraf çekilip gelinmesi |
| 10 | Dekupe edilmiş fotoğrafın başka bir fotoğraf ile kaynaştırılması. Işık ve renk özellikleri | Öğrencinin çekeceği bir fotoğrafın dekupe edilmesi. |
| 11 | Doku ile ilgili bilgilendirme, katman kullanımı | Gerekli fotoğraf ve ön çalışmaların yapılması |
| 12 | Piksel tabanlı programda Tipografi kullanımı ve yazı karakterleri ayarları | Yazı karakterleri ile ilgili araştırma yapılması |
| 13 | Photoshop araçları hakkında genel bilgiler ve alıştırmalar | Photoshop ile ilgili ön çalışma yapılması |
| 14 | Posterin tarihçesi hakkında kısa bilgi, dijital ortamda poster tasarımı süreci | Poster ile ilgili çalışma yapılması |
| 15 | Seçilmiş konu ile ilgili bir poster çalışması | Öğrencilerin önceden fotoğraf çekerek ve konu hakkında araştırma yaparak gelmesi |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Weill,A. Grafik Tasarım, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2008. |
|---|---|
| 2. Ambrose, G. Harris, P. The fundamentals of graphic design, ava academia, 2009 | |
| 3. Timothy,S. Design elements : a graphic style manual : understanding the rules and knowing when to break th | |
| 4. Herkes İçin Grafik Tasarım, Pusula, Ankara, 2014. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 12 | 30 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
| Toplam | 19 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 14 | 1 | 14 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
