AKTS - Grafik Tasarımında Desen II
Grafik Tasarımında Desen II (GRT112) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grafik Tasarımında Desen II | GRT112 | 2. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| GRT111 |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Desen Bilgisi. Görsel Algı Yeteneğini Geliştirme ve Doğru Biçimde İfade Edebilme |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Doğadan obje etütleri; modelden desen çalışmaları: alçı büst, tors, canlı modelden desen çizimleri; gövdelerde hareket planları: gövde çizimleri, gövdenin kübist formu, geometrik, sadeleştirilmiş, hareketli ve fonksiyonlu figürler; portre çizimleri; figüre kimlik kazandırma; figüre hareket kazandırma; hızlı çizim teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Desenin tanımı, plastik sanatlardaki yeri ve önemi, desen sanat tarihi. Örnek çalışmalardan gösterim. Gerekli araç ve gereçlerin bildirimi. | Desen kağıtları, fon kartonları, suluboya kağıtları, farklı yapıda kalemler, boyalar, fırçalar ve yardımcı malzemeleri. |
| 2 | Desende teknikler ve desen çizim aşamaları. Değişik araç gereçlerle desen çizimleri.Farklı yapıdaki objeler üzerinde desen çalışmaları. | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 3 | İkinci hafta konusuna devam edilecek. | K.Kalem, mürekkepli kalemler, desen kağıdı |
| 4 | Köşeli ve yuvarlak formda objelerin yeni malzemelerle desenlerinin çizimleri | |
| 5 | Dördüncü hafta çalışmasına devam. Yorum yapma. | |
| 6 | Hızlı çizim yöntemleri ve uygulamaları. Karakalem, mürekkepli kalemler. | |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Kroki çizimleri, figüre hareket kazandırma, figürü giydirme çalışmaları, | Karakalem vb. malzemeler |
| 9 | Portre çizimleri. Portrelere kimlik kazandırma. ÖDEV: Canlı modelden desen çalışması yapılarak, yapılan portreyi farklı psikolojik görünümlere dönüştürme. (Toplam 4 (dört) portre.) | |
| 10 | Sekizinci hafta çalışmasına devam. | |
| 11 | Desende perspektif. İnsan,Obje- mekân çizimlerinde mekan ve kompozisyon. | Dış mekan, iç mekan üzerine çalışma örnekleri, fotolar |
| 12 | Teknik malzeme bilgisi, kuru ve sulu boya kalemleri, kuru pastel teknikleri ve uygulamaları. Değişik objelerden oluşan kompozisyonlar üzerinde uygulamalar. | Kuru Boya, Kuru pastel boya malzemeleri ve grenli fon kartonları |
| 13 | Bir önceki konu paralelinde canlı modelden çalışmalar. | |
| 14 | Ekolin ve suluboya denemeleri. Farklı obje ve hayvan çizim ve boyamaları. | |
| 15 | Önceki hafta çalışmalarına devam ve genel bir değerlendirme ve gözden geçirme. | |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Etike S, ’ Desen ’ , Ankara, 2001 |
|---|---|
| 2. Avcı İ, ‘ Önce Desen Sonra Desen’ , İstanbul, 2001 | |
| 3. Çelik H, ‘ Çizginin Gücü’ , İstanbul, 2003 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 80 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 20 | 3 | 60 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 7 | 6 | 42 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 175 | ||
