AKTS - Grafik Tasarım III
Grafik Tasarım III (GRT301) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grafik Tasarım III | GRT301 | 5. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| GRT202 |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Tasarım problemleri karşısında değişik uygulama biçimlerini kullanabilme becerisinin kazanılması. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Piktogram çalışmaları: stilizasyon yöntemiyle oluşturulmuş görsel bildirişim simgeleri projesi; herhangi bir kurum veya organizasyon için hazırlanmış piktogram seti tasarlama süreci; bilgilendirme tasarımı çalışmaları; piktogram çalışmalarında öğrenilen bilgilerin, temel tipografi bilgileri ile birleştirilip infogram oluşturulması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması, örneklerin incelenmesi. 1. Ana projenin verilmesi (Pictoplasma Konferansı logo, tanıtım afişi, bilgilendirme ve totem tasarımı) fikir ve eskiz üretme aşaması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
| 2 | Çoklu projenin logo tasarımı aşamasına başlanması. Eskizlerin bilgisayar ortamına geçirilerek Adobe İllustrator programında çalışma uygulamalarına başlanması, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 3 | Çoklu projenin logo tasarımına devam edilerek sonlandırılması. Adobe İllustrator programında çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. Logo örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 4 | Çoklu projenin afiş tasarımı aşamasına başlanması. Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. Logo örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 5 | Çoklu projenin afiş tasarımı aşamasına başlanması. Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. Logo örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 6 | Çoklu projenin afiş tasarımının teslim edilmesi. Projenin bilgilendirme tasarımı ayağına geçiş, örnekler üzerinden konu hakkında bilgi verilmesi, eskiz çalışmaları. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Çoklu projenin bilgilendirme tasarımı ayağına devam ediş. Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 9 | Çoklu projenin bilgilendirme tasarımı ayağına devam ediş. Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 10 | Çoklu projenin bilgilendirme tasarımının eleştiriler doğrultusunda sonlandırılması, Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 11 | 2. Ana Projeye geçiş (Sinema Filmi Afişi). Örneklerin incelenmesi, konsept çalışmaları. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 12 | Konsept çalışmaları doğrultusunda belirlenen fikirlerin prodüksiyon aşaması, çekim denemeleri. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 13 | Çekimler sonrası elde edilen görüntülerin bilgisayar ortamına taşınarak işlenmeye başlanması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 14 | Sayısal ortamda Tipografi ve görüntünün işlenmesi, slogan çalışmaları | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 15 | Eleştiriler doğrultusunda çalışmanın sonlandırılması | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 2. E. BECER, İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara, 2000. |
|---|---|
| 3. N.K. SARIKAVAK, Görsel iletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri, Ankara, 2014. | |
| 4. T.F. Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul, 2004. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 80 |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 11 | 10 | 110 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 6 | 5 | 30 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü | 250 | ||
