AKTS - İllüstrasyon
İllüstrasyon (GRT321) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İllüstrasyon | GRT321 | 5. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Görsel İletişim aracı olarak İllüstrasyon sanatı ve tekniklerinin tanıtılması, örnekler ile uygulamalı olarak irdelenmesi |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Görsel iletişim/görsel anlatım aracı olarak illüstrasyonun uygulamalı olarak irdelenmesi; basılı medyadan seçilen illüstrasyon örneklerinin stil ve kişisel yaklaşımlarının tanımlanabilmesi amacı ile tartışılması ve analiz edilmesi; teknik ve sanatsal değerlendirmelerin çalışma içeriğini yansıtılması; belirlenen illüstratif dillerle verilecek proje |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İllüstrasyon nedir? İllüstratör kimdir? Ne yapar? Ünlü illüstratörlerden örnekler. İllüstrasyonun uygulama alanları. | Her ders sonunda bir sonraki konu, istenilen malzemelerle birlikte verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 2 | İyi bir illüstratör nasıl olunur? İyi bir eser nasıl ortaya çıkarılır? Kara kalem uygulama yöntemleri (elementer ifade). | Herhangi bir bitki ya da hayvan konusu üzerinde uygulama ödevi verilir. |
| 3 | İllüstrasyon alanlarına uygun teknikler ve örnekler. Renkli kalem uygulama yöntemleri (elementer ifade). | Bir önceki hafta karakalem çalışılan konuyu renkli kalemlerle uygulama ödevi verilir. |
| 4 | Guaj Boya ve Sulu Boya teknikleriyle uygulama | Bir önceki hafta renkli kalemlerle çalışılan konuyu guaj ve sulu boya ile uygulama ödevi verilir. |
| 5 | Kolaj tekniği ile illustrasyon | Farklı bir ödev verilir |
| 6 | İllustrasyonun reklam, tasarım ve çağdaş sanatla ilişkileri ve örnekler. Kompozisyon (Anlamlandırma). | 3.ve 4 hafta çalışılan konuyu anlamlandıracak bir kompozisyon içinde kullanılması ödevi verilir. |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Fotoğraf makinesi, scanner, bilgisayar (çeşitli programlardan gerekli menülerin ) ortaklığı ile illustratörün tasarım aşamasındaki kazanımları. | 3., 4. ve 5. haftalarda yapılan çalışmaların yandaki teknolojik araçlarla yeniden düzenlenmesi ödevi verilir. Örnek skalası istenir. |
| 9 | Historical re-enactment/Tarihi canlandırma, mate painting gibi editorial ya da medical illustrasyonlar gibi yönlendirmeli resimleme alanları ve yaygın tekniklerden örnekler. | Uygulamalı ödev verilir. |
| 10 | Historical re-enactment/Tarihi canlandırma, mate painting gibi editorial ya da medical illustrasyonlar gibi yönlendirmeli resimleme alanları ve yaygın tekniklerden örnekler. | Uygulamalı ödeve devam edilir |
| 11 | Önceki haftalarda elde ettikleri birikimle, öğrencilerin grafik tasarım kapsamında taslak olarak sundukları final önerilerinin kapsamı (konu belirleme, öyküleştirme), uygulama biçimleri, planlama ve projelendirme. | Proje Konuları: Kültürel, mitolojik ve tarihsel (Anadolu Uygarlıklarından), Medical, Editorial, Eğitsel Araç ve Gereçler v.b. |
| 12 | Proje planı kapsamında eskiz çizimler, yaratıcı fikirleri ifade edebilme uygulamaları. | Uygulamalı araştırmaya devam edilir. |
| 13 | Proje çalışması | Uygulamalı araştırmaya devam edilir. |
| 14 | Proje çalışması | Uygulamalı araştırmaya devam edilir. |
| 15 | Sonuçlandırma, sunum yöntemleri ve ön değerlendirme | Çalışmalar teslim alınır. |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 6. D. Rees, How to be an Illustrator, London, 2008 |
|---|---|
| 7. F. D.K. Ching, Drawing: A Creative Process, New York, 1990 | |
| 8. C. Slade, The Encyclopedia of Illustration Techniques, New York, 1997 | |
| 9. R. Howard, The Illustrator's Bible, New York 1992 | |
| 10. A. Loomis, Creative Illustration, New York, 2012 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 2 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 4 | 40 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 6 | 30 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
