AKTS - Görsel Tasarımda Ses, Müzik ve Efekt
Görsel Tasarımda Ses, Müzik ve Efekt (GRT271) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Tasarımda Ses, Müzik ve Efekt | GRT271 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Görsel tasarımda ses ve müzik kullanımının prensiplerinin öğrenilmesi.Bir ifade aracı olarak müziğin görsel tasarımla işbirliği olanaklarının anlaşılması. Müzikal farkındalık kazanımı amaçlanır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Görsel tasarımda ses ve müzik kullanımı; müzikal farkındalık; klasik batı müziği tarihine bir bakış, modern müzik, elektronik müzik, alternatif türler ve efekt çeşitleri; vaka analizleri ve uygulamalarla müzikal farkındalıkları bir dile dönüştürme becerisi kazandırmaya yönelik çalışmalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müzik neyi anlatır? Nasıl anlatır? Müzik, duygu ifade ve tema ilişkisi. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 2 | Müzik tarihine giriş. Müziğin kaynakları. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 3 | Eski uygarlıklarda müzik. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 4 | Tekseslilikten çok sesliliğe geçiş süreci. Gregor melodilerinin incelenmesi. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 5 | Çok sesli müziğin gelişimi. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 6 | Onyedinci yüzyıl müziği:Enstrüman müziği,Sonat formu, Opera,Oratoryo ve dinsel müzik. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Onsekizinci yüzyıl müziği:Scarlatti, Vivaldi, Bach,Mozart,Haydn. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 9 | Ondokuzuncu yüzyıl müziği:Beethoven,Schubert,Chopin, Schumann,Lİst, Wagner | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 10 | Yirminci Yüzyıl Müziği:İzlenimciler,Ravel,Satie,Stravinski. Caz müziği ve doğaçlama. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 11 | Yirmibirinci yüzyıl: Atonal müzik, elektronik müzik, popüler müzik. Alt kültürler ve müzik. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 12 | Çizgi film müzikleri. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 13 | Kült filmler ve müzikleri. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 14 | Küt filmler ve müzikleri. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 15 | Grafik tasarımda ses kullanımı örneklerinin incelenmesi.Efekt türleri. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. A. Say, Müzik Nedir, Nasıl Bir Sanattır? İstanbul, 2008. |
|---|---|
| 2. P. Griffiths, Batı Müziğinin Kısa Tarihi, İstanbul 2010. | |
| 3. S. Konuralp, Film Müziği, Tarihçe ve Yazılar. İstanbul 2004. | |
| Ders Kitabı | 4. İ. Mimaroğlu, Müzik Tarihi. İstanbul 2004. |
| 5. H. C. Schonberg, Büyük Besteciler, İstanbul 2013. | |
| 6. P. Tonks, Film Müziği, İstanbul 2006. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 2 | 60 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 5 | 40 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 8 | 8 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
