AKTS - Yaratıcı Metin Yazarlığı
Yaratıcı Metin Yazarlığı (GRT364) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaratıcı Metin Yazarlığı | GRT364 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilerde yaratıcı düşünmenin geliştirilmesi, yaratıcılık ve anlamlandırma süreçlerini anlayarak kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri. Sanatsal üslup, dil oluşturma ve kompozisyon yaratma becerisi kazanmaları amaçlanır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Yaratıcılık ve yaratıcı metin yazarlığına yönelik uygulamalı çalışmalar ve kuramsal eğitim; üretilen yapılan tartışmalar ve profesyonel yazarlardan alınan eleştiriler doğrultusunda değerlendirilmesi; öğrencilerin dijital medya yazarlığı hakkında bilgilendirilmesi; bu bilgiler doğrultusunda blog hazırlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tümcenin analizi | |
| 2 | Türkçenin yapısı, ön ekler, son ekler | |
| 3 | Kendini ifade edebilme yetisi nasıl gelişir | |
| 4 | Metin çeşitleri: Medya metinleri, edebi metinler, reklam metinleri, slogan yaratma. | |
| 5 | Karakter analizi, karakter yaratma teknikleri, üç birlik kuralı (yer, zaman kişiler) | |
| 6 | Serimleme, çatışma yaratma, sonuçlandırma, vurucu final yaratma ve manipülasyon. | |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Kampanya, multimedya kampanyalar: Gözlem, araştırma, kaynakların değerlendirilmesi. | |
| 9 | Tanıtım, propaganda ve provokasyon yazıları. | |
| 10 | Yazarın ve metnin etik açıdan değerlendirilmesi (yerel ahlak ve evrensel erdemler). | |
| 11 | Analitik düşünce ve metin analizleri. | |
| 12 | Farklı düşünce ekolleri açısından metin yazarlığına bakış, temel felsefi kavramların genel tanımlamaları: İdealizm, maddecilik, varoluşçuluk, pragmatizm, rasyonalist düşünce, fenomenoloji, epistemoloji. | |
| 13 | Metnin ve metin grubunun iç tutarlılığı. | |
| 14 | Yazarın kendini beslemesi ve olgunluğa erişmesi. | |
| 15 | Devam ve Genel değerlendirme | |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. “YARATMA CESARETİ” Rollo MAY |
|---|---|
| 2. “YARATICILIK AKLIN SINIRLARINI AŞMAK” Ken ROBİNSON |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 60 |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 3 | 70 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 3 | 1 | 3 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 7 | 21 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
| Projeler | 2 | 5 | 10 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
