AKTS - İleri Isı ve Kütle Transferi
İleri Isı ve Kütle Transferi (CEAC509) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Isı ve Kütle Transferi | CEAC509 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı enerji denkliği kavramı ile ısı transferlerinin üç modu olan; iletim, konveksiyon ve radyasyonu ileri seviyede aktarmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Moleküler ısı ve kütle taşınımın ilkeleri ve benzeşimleri, konvektif ısı ve kütle taşınımı, fazlararası ısı ve kütle taşınımı, kimyasal reaksiyonlu kütle aktarımı için temel vektör eşitliği, tek boyutlu yatışkın olmayan taşınım eşitliklerinin analitik ve sayısal çözümleri, kimyasal reaksiyonlu gaz absorpsiyonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler ısı ve kütle aktarımının prensipleri | |
2 | Isı ve kütle aktarımının benzeşimi | |
3 | Konvektif ısı ve kütle transferi | |
4 | Konvektif ısı ve kütle transferi | |
5 | Fazlararası kütle aktarımı | |
6 | Arasınav I | |
7 | Fazlararası kütle aktarımı | |
8 | Kimyasal reaksiyonlu kütle transferi | |
9 | Kimyasal reaksiyonlu kütle transferi | |
10 | Tek boyutlu yatışkın olmayan taşınım denklemleri | |
11 | Tek boyutlu yatışkın olmayan taşınım denklemleri | |
12 | Kimyasal reaksiyonlu gaz absorpsiyonu | |
13 | Kimyasal reaksiyonlu gaz absorpsiyonu | |
14 | Konuların gözden geçirilmesi | |
15 | Konuların gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. C.J.Geankoplis, Transport Processes & Separation Processes Principles, Int. Ed., Pearson, 2014 |
---|---|
2. F.P. Incorpera, D.P. Dewitt, T.L.Bergman,A.S.Levine, Principles of Heat and Mass Transfer, 7th Ed., Wiley, 2013 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kimya alanında ileri düzeyde araştırma yapar ve gerekli literatürü kavrar. | X | ||||
2 | Alanında ileri düzeyde bilimsel bir problemin tanımını yapabilir bu alanda beceri geliştirir ve çözüm için alternatif üretir. | X | ||||
3 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
4 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
5 | Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel konferanslarda sunum yapma ve uluslararası dergilerde bilimsel yayın yayınlama becerisi kazanır. | X | ||||
6 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşır ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya kimya alanına proje geliştirme becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Çok disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
8 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. Alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve sorumluluk bilinci ile hareket eder. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 |