AKTS - Spektroskopik Teknikler
Spektroskopik Teknikler (CEAC529) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Spektroskopik Teknikler | CEAC529 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin ana amacı öğrencilerin kimyada kullanılan temel spektroskopik yöntemler hakkında bilgi edinmesi ve bu yöntemleri kullanarak problem çözme yeteneklerini geliştirmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Spektroskopiye giriş, elektronik soğurma spektroskopisi, vibrasyonel ve raman spektroskopisi, nükleer manyetik rezonans spektroskopisi, elektron paramanyetik rezonanas spektroskopisi, kütle spektroskopisi, x-ışını spektroskopisi, SEM ve TEM. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Spektroskopiye Giriş | Ders Kitabının ilgili sayfaları |
| 2 | Elektronik Soğurma Spektroskopisi | Ders Kitabının ilgili sayfaları |
| 3 | Elektronik Soğurma Spektroskopisi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 4 | Vibrasyonel ve Raman Spektroskopisi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 5 | Vibrasyonel ve Raman Spektroskopisi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 6 | Ara sınav I | |
| 7 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 8 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 9 | Elektron Paramanyetik Rezonanas Spektroskopisi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 10 | Ara sınav II | |
| 11 | Kütle Spektroskopisi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 12 | X-ışını spektroskopisi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 13 | X-ışını spektroskopisi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 14 | SEM ve TEM | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 15 | SEM ve TEM | Ders kitabının ilgili sayfaları |
| 16 | GENEL SINAV |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. R. S. Drago, Physical Methods for Chemistry, 2nd Edition, Saunders College Publishing 1992. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Any spectroscopy text book |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 6 | 10 |
| Sunum | 1 | 15 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
| Toplam | 10 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kimya alanında ileri düzeyde araştırma yapar ve gerekli literatürü kavrar. | X | ||||
| 2 | Alanında ileri düzeyde bilimsel bir problemin tanımını yapabilir bu alanda beceri geliştirir ve çözüm için alternatif üretir. | X | ||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 4 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel konferanslarda sunum yapma ve uluslararası dergilerde bilimsel yayın yayınlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşır ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya kimya alanına proje geliştirme becerisi kazanır. | X | ||||
| 7 | Çok disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
| 8 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. Alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve sorumluluk bilinci ile hareket eder. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 6 | 1 | 6 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
