AKTS - Membran Bilimi ve Prosesleri
Membran Bilimi ve Prosesleri (CEAC571) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Membran Bilimi ve Prosesleri | CEAC571 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | • Membran biliminin gelişimi ve ilgili süreçler üzerinde genel bir bakış sağlamak. • Konu temellerini öğrencilerin problem çözmek için analitik düşünme yeteneklerini geliştirilerek vermek. • Membrane teknolojileri uygulamalarında kritik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Temel konseptler ve membran bilimi tanımları, membran malzemeleri, karakterizasyon, taşınım teorisi, kirlenme ve konsantrasyon polarizasyon, membran ayrışma süreçleri, iyon değişim membran süreçleri, enerji üreten süreçler ve yakıt hücreleri | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş, tanımlar | Bölüm 1 | 
| 2 | Membran malzemeleri, özellikler | Bölüm 2 | 
| 3 | Membran sentezi ve karakterizasyon | Bölüm 3-4 | 
| 4 | Taşınım teorisi | Bölüm 5 | 
| 5 | Membran süreçleri | Bölüm 6 | 
| 6 | Konsantrasyon polarizasyon, kirlilik | Bölüm 7 | 
| 7 | ARASINAV | |
| 8 | Mikrofiltrasyon, Ultrafiltrasyon | Diğer kaynaklar | 
| 9 | Nanofiltrasyon, ters ozmos | Diğer kaynaklar | 
| 10 | Gaz Ayırma, Pervaporasyon, destilasyon | Diğer kaynaklar | 
| 11 | İyon değişim membran süreçleri | Diğer kaynaklar | 
| 12 | Enerji üreten membran süreçleri | Diğer kaynaklar | 
| 13 | Ters elektrodiayaliz | Diğer kaynaklar | 
| 14 | Yakıt hücreleri | Diğer kaynaklar | 
| 15 | Hibrit membran prosesleri | Diğer kaynaklar | 
| 16 | GENEL SINAV | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic. The Netherlands, 2004. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Baker, R.W., Membrane Technology and Applications, New York, J. Wiley, 2004. | 
| 3. Ders notları. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 20 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kimya alanında ileri düzeyde araştırma yapar ve gerekli literatürü kavrar. | X | ||||
| 2 | Alanında ileri düzeyde bilimsel bir problemin tanımını yapabilir bu alanda beceri geliştirir ve çözüm için alternatif üretir. | X | ||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 4 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel konferanslarda sunum yapma ve uluslararası dergilerde bilimsel yayın yayınlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşır ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya kimya alanına proje geliştirme becerisi kazanır. | X | ||||
| 7 | Çok disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
| 8 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. Alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve sorumluluk bilinci ile hareket eder. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 11 | 11 | 
| Projeler | 1 | 20 | 20 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
