AKTS - Temel İngilizce I
Temel İngilizce I (ENG121) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel İngilizce I | ENG121 | 1. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A2 (Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurmasına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
| 2 | Ünite 1 1A People & Places 1B All About Me Selamlaşma Kendini tanıtma Kişisel sorular sorma/cevap verme | Ders kitabı sayfa 6-9 |
| 3 | Ünite 1 1C For Sale 1D English in action Video 1 Satılık olan eşyalar hakkında konuşma Saati sorma/söyleme | Ders kitabı sayfa 10-12 |
| 4 | Check and Reflect Develop your reading Reklamları/ilanları inceleme | Ders kitabı 13/88 |
| 5 | Ünite 2 2A Families 2B After the party Aile üyelerini betimleme Sahip olunan eşyalar hakkında konuşma | Ders kitabı 14-17 |
| 6 | Ünite 2 2C Special Things Video 2 Nesneleri betimleme Bir mağazadan bir şeyler satın alma | Ders kitabı 18-20 |
| 7 | 2D English in action Check and Reflect Bir ürün eleştirisi yazma | Ders kitabı 21/91 |
| 8 | Midterm Revision Worksheet Develop your writing VİZE SINAVI | |
| 9 | Ünite 3 3A Free Time 3B A night’s work Boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma Günlük rutinler hakkında konuşma | Ders kitabı 22-25 |
| 10 | Ünite 3 3C Going out Video 3 Boş zaman aktiviteleri hakkında soru sorma/cevap verme Bilet satın alma | Ders kitabı 26-28 |
| 11 | Check and Reflect 3D English in action Develop your listening Günlük aktiviteler hakkında konuşma ve konuşulanları anlama | Ders kitabı 29/94 |
| 12 | Ünite 4 4A A nice area Develop your writing Yaşanılan şehir hakkında konuşma Bir şehrin betimlemesini yazma | Ders kitabı 30-33 |
| 13 | Ünite 4 4B Homes 4C Be prepared Video 4 Yaşanılan evi betimleme Bir gezi hakkında konuşma | Ders kitabı 34-36 |
| 14 | 4D English in action Check and Reflect Final Revision Worksheet Bir etkinlik hakkında temel bilgileri sorma/cevaplama | Ders kitabı 37 |
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. RoadMap (A2) by Lindsay Warwick and Damian Williams (Pearson) |
|---|---|
| 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları/ Supplementary Materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Adalet ilkelerini ve kurallarını bilir. | |||||
| 2 | Hukukun temel kavramlarını tanımlayabilir. | |||||
| 3 | Hukuk metodolojisi hakkında temel bilgiye sahip olur. | |||||
| 4 | Genel anlamda büro yönetimi bilgisine sahiptir. | |||||
| 5 | F Klavyede on parmak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||
| 6 | E-devlet uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. Adalet Bakanlığı UYAP Bilişim Sistemini ve kullanımını bilir. | |||||
| 7 | Her türlü adli yazışma işlemini yapar. | |||||
| 8 | Genel anlamda muhasebe bilgisine sahiptir. | |||||
| 9 | Genel anlamda halka ilişkiler bilgisine sahiptir. | |||||
| 10 | Adalet sektöründe çalışanların bilmesi gereken temel hukuk, yargılama hukuku, özel hukuk ve kamu hukuku bilgilerine sahiptir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 1 | 1 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 83 | ||
