Rusça I (RUS201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Rusça I RUS201 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Rusça
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) Rusça iletişim kurmasına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • Alfabeyi tanıyabilir, • kısa metinlerdeki ana fikri bulabilir, • bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla Rusçanın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Konuşma: • kişisel bilgi verebilir, • günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • kendini tanıtan kısa metinler yazabilir,
  • Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi vaktinde yaparak sorumluluk alabilir
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders tanıtım kitapçığı
2 1.ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Kiril alfabesi yazılışı ve okunuşu, Fonetik kuralları Sayfa 3
3 2. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Rusçada isim Sayfa 14
4 3. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı КТО ЭТО?ЧТО ЭТО? soruları, Я-МЫ, ТЫ-ВЫ, ОН-ОНА-ОНИ, şahıs zamirleri Sayfa 25
5 4. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı КАК? КОГДА soruları, Kelime hazinesi çalışması(alıştırmalar) İsimlerin cinsiyetleri(gramer) b ile biten dişi ve eril cinsiyetli isimlerin çalışması, МОЙ –ТВОЙ, НАШ- ВАШ iyelik zamirleri Sayfa 34
6 5.ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı ЧЕЙ ?sorusu, TEKİL-ÇOĞUL grameri, Diyalog çalışması, Cümle kalıpları çalışması Sayfa 58
7 6. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Zarflar alıştırması, Diyalog çalışması, Kelime hazinesi çalışması, Cümle kalıpları çalışması, ЗНАТЬ fiili Sayfa 74
8 ARA SINAV
9 7. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Zarflar alıştırması, Diyalog çalışması, Kelime hazinesi çalışması, Cümle kalıpları çalışması Sayfa 78
10 8. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Sayılar (alıştırmalar) КАКОЙ?КАКАЯ? КАКОЕ? КАКИЕ? Sıfatlar (gramer) –ЫЙ, -ОЙ, -АЯ, -ОЕ, -ЫЕ, Kelimenin kökü sert ünsüzle biten grubunun çekimleri, ЭТОТ,ЭТА, ЭТО, ЭТИ işaret zamirleri, Cümle kalıpları çalışması Sayfa 96
11 9. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Sayılar Sıfatlar,РУССКИЙ (-ЫЙ, -АЯ, -ОЕ, -ИЕ) Kelimenin kökü Г, К, Х, ile biten sıfat grubunun çekimleri, Cümle kalıpları Sayfa 108
12 10. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı SIFATLAR. СИНИЙ ( -ИЙ, -ЯЯ, -ЕЕ, -ИЕ) Kelimenin kökü yumuşak ünsüzle biten sıfat grubunun çekimleri, Cümle kalıpları Sayfa 122.
13 11. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Konu tekrarı, Diyalog çalışması Kelime hazinesi çalışması, Cümle kalıpları çalışması NOTLU ÖDEV Sayfa134
14 12. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı НРАВИТСЯ- НРАВЯТСЯ cümle kalıbı, Fiillerin çekimleri ve şimdiki zamanı, Cümle kalıpları çalışması, ЖИТЬ ПИСАТЬ fiillerin çekimleri ve cümle kalıpları çalışması, Kelime hazinesi çalışması Sayfa 138
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. “Дорога в Россию 1” by V.Antonova, M.Nahabina, M.Safronova, A.Tolstıh.
3. Russkiy Suvenir by İrina Mozelova.
Diğer Kaynaklar 2. Öğretim görevlisi tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 (a) Effective oral and written communication skills; the ability to write a report properly, understand previously written reports, prepare design and manufacturing reports, deliver influential presentations, give unequivocal instructions, and carry out the instructions properly. (b) The knowledge of, at least, one foreign language; the ability to write a report properly, understand previously written reports, prepare design and manufacturing reports, deliver influential presentations, give unequivocal instructions, and carry out the instructions properly in this foreign language. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 (a) (i) Akışkanlar mekaniği, (ii) ısı transferi, (iii) üretim süreçleri, (iv) elektronik ve kontrol, (v) taşıt elemanları tasarımı, (vi) taşıt dinamiği, (vii) taşıt tahrik ve güç sistemleri, (viii) otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve (ix) taşıt doğrulama testleri konularında bilgi. (b) Bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi.
13 Kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi.
14 Taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100