AKTS - Otomotiv Tasarımı ve Üretimi
Otomotiv Tasarımı ve Üretimi (AE416) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Otomotiv Tasarımı ve Üretimi | AE416 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(ME210 veya ME211) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kompleks vektör gösterimi kullanılarak tek serbestlik dereceli sistemlerinin tekrarı. Coulomb ve yapısal sönümleme. Titreşim ölçümü, titreşim ölçüm cihazları ve titreşim kriterleri. Frekans tepki fonksiyonları ve sistem tanımlaması. Periyodik uyarımının tek serbestlik dereceli sistemlerin tepkisi. Periyodik olmayan uyarımının tek serbestlik dereceli sistemlerin tepkisi. Sistem kontrolü. Çok serbestlik dereceli sistemlerin serbest titreşimi – Modal analiz. Çok serbestlik dereceli sistemlerin harmonik tepkisi – Modal analiz. Sürekli sistemlere giriş. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Üretilebilirlik için genel tasarım ilkeleri; form tasarımını etkileyen faktörler; Otomotiv metalleri ve diğer mühendislik malzemelerinin metalurjisi; kaplama konsepti; motor malzemeleri; otomobil parçaları imalatındaki son eğilim ve yenilikler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Üretilebilirlik için genel tasarım ilkeleri | İlk hafta için hazırlık gerekli değil. |
2 | Giriş: Üretilebilirlik için genel tasarım ilkeleri | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
3 | Şekillendirme tasarımını etkileyen faktörler | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
4 | Otomotiv mühendisliği metallerinin metalurjisi | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
5 | Otomotiv uygulaması için malzemelerin yüzey modifikasyonu ve kaplama | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
6 | Modern malzemeler ve alaşımlar | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
7 | AHSS, HSLA, kompozit malzemeler, seramik, plastik, nano malzemeler | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
8 | Motor malzemeleri ve İmalatı | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
9 | Otomobil parçaları üretiminde son (ilerleme) yönelimler | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
10 | Otomobil parçaları üretiminde son (ilerleme) yönelimler | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
11 | Üretim için yeniden tasarım ve örnek olay incelemeleri: Ekonomik olmayan tasarımın tanımlanması, tasarım teknolojisinin değiştirilmesi, bilgisayar uygulamaları | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
12 | Üretim için yeniden tasarım ve örnek olay incelemeleri: Ekonomik olmayan tasarımın tanımlanması, tasarım teknolojisinin değiştirilmesi, bilgisayar uygulamaları | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
13 | Final Sınavı | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 2. Harry Peck, “Design for Manufacture”, Pittman Publication 1983. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | (a) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. (b) En az bir yabancı dil bilgisi edinir; bu yabancı dilde etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık edinir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi kazanır; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi kazanır; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
12 | (a) (i) Akışkanlar mekaniği, (ii) ısı transferi, (iii) üretim süreçleri, (iv) elektronik ve kontrol, (v) taşıt elemanları tasarımı, (vi) taşıt dinamiği, (vii) taşıt tahrik ve güç sistemleri, (viii) otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve (ix) taşıt doğrulama testleri konularında bilgi kazanır. (b) Bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi kazanır. | X | ||||
13 | Kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi kazanır. | |||||
14 | Taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi kazanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 0 |