AKTS - Anatomi
Anatomi (MED183) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Anatomi | MED183 | 1. Dönem | 3 | 3 | 0 | 6 | 8.5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel insan anatomisini Hemşirelik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile Beslenme ve Diyetetik bölümü öğrencilerinin mesleki uygulamalarının gerektirdiği detaylarla birlikte, sistematik ve fonksiyonel olarak öğrenmesini sağlamaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Kas-iskelet sistemi, kalp-dolaşım sistemi, gastrointestinal sistem, ürogenital sistem, merkezi sinir sistemi, endokrin sistem anatomileri ile duyu organlarının anatomisi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Anatomi genel bilgiler | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 2 | Üst ve alt ekstremite kemikleri, columna vertebralis, costa’lar ve sternum | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 3 | Kafa kemikleri | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 4 | Eklemler genel bilgiler, üst ekstremite eklemleri, alt ekstremite eklemleri, columna vertebralis, costae ve sternum eklemleri | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 5 | Baş ve boyun bölgeleri kasları, üst ekstremite kasları, alt ekstremite kasları, sırt bölgesi, abdomen ve pelvis kasları | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 6 | Dolaşım sistemi, solunum sistemi | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 7 | Sindirim sistemi | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Ürogenital sistem | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 10 | Merkezi sinir sistemi-1 | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 11 | Merkezi sinir sistemi-2 | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 12 | Merkezi sinir sistemi-3 | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 13 | Endokrin sistem | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 14 | Duyu organları | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 15 | Final hazırlık haftası | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Friedrich Paulsen (2011). Sobotta Atlas of Human Anatomy.Elsevier Health Science. | 
|---|---|
| 2. Susan Standring (2016). Gray's Anatomy: The Anatomical Basis of Clinical Practice. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | 1 | 20 | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Beslenme ve Diyetetik alanında güncel literatüre dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir ve kullanır. | |||||
| 2 | Bireysel ve toplumsal düzeydeki beslenme sorunlarını tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm üretir. | X | ||||
| 3 | Bilimsel araştırmalarda veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlar; ulusal/uluslararası, disipliner ve multidisipliner ekiplerde çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | Bireylerin ve toplumun yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik ve sağlık durumlarını dikkate alarak uygun beslenme müdahaleleri ile eğitimleri planlar, uygular ve politikalar geliştirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 6 | Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili konularda Türkçe ve ikinci bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
| 7 | Öğrenim sırasında ve sonrasında yaşam boyu öğrenme, bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile hareket eder, diyetisyenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterir. | X | ||||
| 9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
| 10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
| 11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Laboratuar | 14 | 4 | 56 | 
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 24 | 24 | 
| Toplam İş Yükü | 212 | ||
