AKTS - Beslenme ve Diyetetik Alanında Etik

Beslenme ve Diyetetik Alanında Etik (NUT207) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Beslenme ve Diyetetik Alanında Etik NUT207 3. Dönem 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Kübra Yurtseven
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Beslenme ve diyetetik eğitimi ile diyetetik mesleği için etik bilgi ve beceriler sağlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etik kavramının tanımını ve güncel teorilerini öğrenir.
  • Diyetisyenlik mesleğinde etik kurallara uygun davranmanın önemini anlar.
  • Eğitim ve mesleki yaşamlarında etik kurallara uygun kararlar alır ve davranışlar sergiler.
  • Halk, hastalar, müşteriler, meslektaşlar ve diğer sağlık mesleklerine karşı etik kurallara uygun olarak diyetisyenlerin sorumluluklarını öğrenir.
Dersin İçeriği Etik kavramı ve mevcut teoriler; beslenme ve diyetetik eğitimi ile uygulama alanlarında etik kurallara uygun davranışların önemi; diyetisyenlerin topluma, hasta ve danışanlara, meslektaşlara ve diğer meslek gruplarına karşı sorumlukları ve etiğe uygun olduğu kabul edilen davranışlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Etiklere Giriş Krishnamurthy, Prabhakar, An Introduction to Ethics,Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=1781502 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1781502
2 Etik Kavramı Zizzo, N., Bell, E., & Racine, E. (2016). What is everyday ethics? A review and a proposal for an integrative concept. The Journal of Clinical Ethics, 27(2), 117–128.
3 Etik Teori, Etik Karar Verme Cottone, R.R. and Claus, R.E. (2000), Ethical Decision-Making Models: A Review of the Literature. Journal of Counseling & Development, 78: 275-283. https://doi.org/10.1002/j.1556-6676.2000.tb01908.x
4 Biyoetik, Tıp Etiği Emmerich, N. What is Bioethics?. Med Health Care and Philos 18, 437–441 (2015). https://doi.org/10.1007/s11019-015-9628-7
5 Öğrenciler için Etik Konular Mesleki Etik Thompson, A., Brookins-Fisher, J., Kerr, D., & O’Boyle, I. (2012). Ethical issues in professional development: Case studies regarding behaviour at conferences. Health Education Journal, 71(5), 539-545. https://doi.org/10.1177/0017896912450819 (Original work published 2012)
6 Mesleki Etik Approaches to Ethical Decision-Making: Ethics in Practice 2023 Update, Nelkin, Mindy et all., Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, Volume 123, Issue 5, 824 - 830
7 Ara Sınav
8 Diyetisyenlikte Etik İlkeler (Dünya) Approaches to Ethical Decision-Making: Ethics in Practice 2023 Update, Nelkin, Mindy et all., Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, Volume 123, Issue 5, 824 - 830
9 Diyetisyenlikte Etik İlkeler (Türkiye) Kaynak 3
10 Sosyal Medyada Etik Pellechia, K., & Kelly, S. Ethics and the dietitian in the digital age: Using social media responsibly and ethically
11 Sunum
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum
15 Sunum
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. International Confederation of Dietetic Associations.International Code of Ethicsand Code of Good Practice, 2008
2. Academy of Nutrition and Dietetics. Code of Ethics in Dietetics, 2009
3. Türkiye Diyetisyenler Derneği. Diyetisyenlik Mesleğinin Etik Kuralları, 2012
Diğer Kaynaklar 4. Lecture Notes
5. Websites, Articles

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler 1 10
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Beslenme ve Diyetetik alanında güncel literatüre dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir ve kullanır.
2 Bireysel ve toplumsal düzeydeki beslenme sorunlarını tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm üretir. X
3 Bilimsel araştırmalarda veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlar; ulusal/uluslararası, disipliner ve multidisipliner ekiplerde çalışma becerisi kazanır. X
4 Bireylerin ve toplumun yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik ve sağlık durumlarını dikkate alarak uygun beslenme müdahaleleri ile eğitimleri planlar, uygular ve politikalar geliştirir. X
5 Alana özgü teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. X
6 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili konularda Türkçe ve ikinci bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi kazanır. X
7 Öğrenim sırasında ve sonrasında yaşam boyu öğrenme, bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. X
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile hareket eder, diyetisyenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterir. X
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir.
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir.
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Projeler
Raporlar 1 5 5
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100