AKTS - Mesleki Oryantasyon
Mesleki Oryantasyon (NUT205) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki Oryantasyon | NUT205 | 3. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere bölüm, anabilim dalları, meslek eğitim ve uygulama standartları ve meslek etiği konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Beslenme ve Diyetetik Bölümünün ve anabilim dallarının tanıtımı, mesleki etik ve deontoloji kavramları, ders programları, öğrenci sorumlulukları ve yönetmelikler ile diyetisyenlik mesleği, iyi meslek uygulamaları, meslek örgütleri, mesleğin tarihi ve mesleki kaynaklara ulaşım. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Oryantasyonu & Ders Müfredatı | |
2 | Beslenme ve Diyetetik Biliminin Kökenleri, Diyetisyenlik Mesleği *Sunum Ödevi Bilgisi | Hwalla, N., & Koleilat, M. (2004). Dietetic practice: the past, present and future. East Mediterr Health J, 10(6), 716-730. |
3 | Beslenme ve Diyetetik Bölümü ve Alt Dalları Beslenme Bilimleri | Atılım Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü web sitesi - Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü web sitesi |
4 | Diyetetik - Halk Sağlığı Beslenmesi | EFAD – ESDN Halk Sağlığı Beslenmesi Web Sayfası - Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Web Sitesi |
5 | Toplu Beslenme Sistemleri | EFAD – ESDN Web Sayfası - Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Web Sitesi |
6 | Resmi Tatil | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Meslek Etiği ve Deontoloji | International Code of Ethics and Code of Good Practice, ICDA, 2008 - EFAD 2022 Supplementary document to the current International Code of Ethics - Diyetisyenlik Mesleğinin Etik Kuralları (Türkiye Diyetisyenler Derneği, 2012) - Özalp, F., & Mutlu, A. A. (2025). Diyetetik Mesleğinin Etik Uygulamalarının Uluslararası Perspektifte Değerlendirilmesi. Beslenme ve Diyet Dergisi, 53(2), 180-190. |
9 | Derslere Giriş | Atılım Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü web sitesi, Müfredat |
10 | Yönetmelikler ve Öğrenci Sorumlulukları | Atılım Üniversitesi web sitesi, Mevzuat - Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği - Yükseköğretim Kanunu, YÖK |
11 | Mesleki Uygulamalar, Standartlar ve Ulusal Dernek | ICDA web sitesi, Standartlar - EFAD web sitesi, Standartlar |
12 | Mesleki Tarihçe ve Uluslararası Dernekler | Hwalla, N., & Koleilat, M. (2004). Dietetic practice: the past, present and future. East Mediterr Health J, 10(6), 716-730. - ICDA, EFAD, Eatright web siteleri |
13 | Kütüphane Oryantasyonu - Literatür Taraması | Snyder, H. (2019). Literature review as a research methodology: An overview and guidelines. Journal of business research, 104, 333-339. |
14 | Final Sınavına Hazırlık | |
15 | Genel Sınav | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Hwalla, N., & Koleilat, M. (2004). Dietetic practice: the past, present and future. East Mediterr Health J, 10(6), 716-730.International Code of Ethics and Code of Good Practice , International Confederation of Dietetic Associations, 2008 |
---|---|
2. EFAD 2022 Supplementary document to the current International Code of Ethics (https://www.efad.org/wp-content/uploads/2022/12/33.7.2.1-ELLLC-revised-Practical-Placements-Standards-6-July-2022-final_formatted.pdf) | |
3. Code of Ethics for the Nutrition and Dietetics Profession (Diyetisyenlik Mesleğinin Etik Kuralları), Turkish National Dietetic Association, 2012 | |
4. Snyder, H. (2019). Literature review as a research methodology: An overview and guidelines. Journal of business research, 104, 333-339. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 35 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında güncel literatüre dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir ve kullanır. | |||||
2 | Bireysel ve toplumsal düzeydeki beslenme sorunlarını tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm üretir. | X | ||||
3 | Bilimsel araştırmalarda veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlar; ulusal/uluslararası, disipliner ve multidisipliner ekiplerde çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Bireylerin ve toplumun yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik ve sağlık durumlarını dikkate alarak uygun beslenme müdahaleleri ile eğitimleri planlar, uygular ve politikalar geliştirir. | X | ||||
5 | Alana özgü teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
6 | Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili konularda Türkçe ve ikinci bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Öğrenim sırasında ve sonrasında yaşam boyu öğrenme, bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile hareket eder, diyetisyenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterir. | X | ||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 84 |