AKTS - Kurum ve Hastane Uygulaması II
Kurum ve Hastane Uygulaması II (NUT402) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurum ve Hastane Uygulaması II | NUT402 | 8. Dönem | 0 | 15 | 0 | 10 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Beslenme ve diyetetik biliminin teorik bilgilerini farklı alanlarda uygulamak, alanındaki diyetisyenin çalışma koşullarını gözlemlemek, çeşitli hastalıkları ve bu hastalıklarla ilişkili pratik bilgileri kazanmak, hasta ve yakınlarına beslenme konusunda eğitim vermek, beslenme biliminin temeline ve bireysel gereksinimlere uyarak toplu beslenme hizmetlerinin verildiği kuruluşlarda diyetisyenin yönetici rolüyle ilgili becerilerini geliştirmek ve sporcu beslenmesi, yaşlı beslenmesi, anne ve çocuk beslenmesi, işçi beslenmesi ve besin sanayisine yönelik uygulama ve araştırma becerilerini geliştirmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Beslenme ve diyetetik alanında elde edilen teorik bilgileri farklı çalışma alanlarında uygulamak, eğitim becerisi kazanmak, gözlemlerini tartışma, raporlama ve öneri getirme konusunda bilgi ve beceri kazanmak. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta staj - Toplu beslenme sistemlerinin özellikleri ve yeni üretim sistemleri- konuya yönelik makale sunumu | |
2 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta staj - Kurumun satın alma bilgileri, ihale yöntemi, ihaleye hazırlık aşamaları, idari şartname örnekleri, , teknik şartname örnekleri, sipariş için kullanılan form örnekleri, sipariş için kullanılan gramajların incelenmesi | |
3 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta staj - Her bir yemek grubuna ait geniş çapta hazırlama ve pişirme yöntemleri, standart yemek tarifeleri örnekleri | |
4 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta staj - Hazırlama ve Pişirmede oluşan besin kayıplarına yönelik makale sunumu | |
5 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta staj - Toplu beslenme sistemlerinde HACCP- ISO 22000 gıda güvenliği yönetim sistemi uygulamaları- konuya yönelik makale sunumu | |
6 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta staj - Staj yapılan kuruma yönelik öğrencinin planladığı menülerin incelenmesi | |
7 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta staj - Özel gruplar için toplu beslenme hizmetlerine yönelik (huzurevi, kreş, işçiler v.b) makale sunumu | |
8 | Bölüm 1 için Final sınavı | |
9 | Birinci basamak sağlık ve sosyal hizmetler kuruluşlarında staj ve eğitim materyali hazırlama | |
10 | Birinci basamak sağlık ve sosyal hizmetler kuruluşlarında staj, Saha çalışması, Eğitim ve veri toplama | |
11 | Birinci basamak sağlık ve sosyal hizmetler kuruluşlarında staj, Saha çalışması, Eğitim ve veri toplama | |
12 | Birinci basamak sağlık ve sosyal hizmetler kuruluşlarında staj, Saha çalışması, Eğitim ve veri toplama | |
13 | Birinci basamak sağlık ve sosyal hizmetler kuruluşlarında staj, Saha çalışması, Eğitim ve veri toplama | |
14 | Birinci basamak sağlık ve sosyal hizmetler kuruluşlarında staj, Saha çalışması, Eğitim ve veri toplama | |
15 | Birinci basamak sağlık ve sosyal hizmetler kuruluşlarında staj, Değerlendirme ve rapor hazırlama | |
16 | Bölüm 2 için Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Baysal, A. , Aksoy, M., Besler, H T, Bozkurt, N., Keçecioğlu, KutluayMerdol, T., Pekcan, G., Mercanlıgil, S M, Yıldız E, Diyet El Kitabı, 5. Baskı, HatiboğluYayınevi, Ankara, 2008. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. UluslararasıBeslenmeveDiyetDergileri (Euro. J. Clin. Nutr. JADA, Am J ClinNutr vb.) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | 1 | 15 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir. | X | ||||
2 | Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir. | X | ||||
3 | Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir. | X | ||||
4 | Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir. | X | ||||
5 | Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir. | X | ||||
6 | Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir. | X | ||||
7 | Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir. | X | ||||
8 | Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir. | X | ||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | X | ||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | X | ||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 18 | 15 | 270 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 305 |